Redovisningsekonom, ekonomi- och upphandlingsavd - Värmdö Kommun - Redovisningsekonomjobb i Värmdö
Redovisningsekonom, ekonomi- och upphandlingsavd
Värmdö Kommun / Redovisningsekonomjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla redovisningsekonomjobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö

Värmdö är en av landets snabbast växande kommuner. Idag bor här ca 36 000 personer. Den vackra skärgården och närheten till storstaden gör Värmdö till en attraktiv bostadsort. Värmdö kommun lämnar nu en traditionell förvaltningsorganisation och övergår till en uppdelning i beställare och utförare. Ekonomi- och upphandlingsavdelningen ingår i ledningsstaben och har funktionsansvaret för all ekonomisk verksamhet inom Värmdö kommun.
Redovisningsekonom till ekonomi- och upphandlingsavdelningen
Värmdö kommuns ekonomi- och upphandlingsavdelning har ett övergripande ansvar för ekonomisk strategi, planering, styrning och resursfördelning, samordning av uppföljning och redovisning, bokslut/årsredovisning, förvaltning av kommunens ekonomisystem och ekonomiadministrativa rutiner, kommunens ekonomihandbok samt finansiering. Dessutom har vi den direkta kontakten med kommunens externa revisorer. Avdelningen administrerar också ekonomin för tre av Värmdö kommuns dotterbolag.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en kommun i ständig förändring. Ekonomi- och upphandlingsavdelningen består av engagerade och utvecklingsinriktade personer, som ständigt arbetar med att förbättra ekonomiarbetet i kommunen. Du kommer att vara placerad direkt under ekonomichefen, i ett nära samarbete med redovisningschefen.
I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för kommunens ekonomisystem, vilket innebär underhåll av kodstruktur och internredovisning, medverka vid integrationer till eller från systemet samt vid uppgraderingar och annat underhåll. Dessutom har du det övergripande ansvaret för kommunens anläggningsregister. Du är ekonomiavdelningens IT-pilot, vilket innebär att du är avdelningens kanal gentemot IT-avdelningen och användarnas stöd i IT-frågor. Du kommer även att vara ansvarig för ekonomisidan på kommunens hemsida och intranät, Värmdötorget. Du ansvarar också för viss avstämning av kommunövergripande balanskonton och ska kunna avlasta redovisningschefen vid arbetstoppar.
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå. Du har några års erfarenhet från arbete på större ekonomiavdelning, inte nödvändigtvis från kommunsektorn. Du kan arbeta självständigt men gillar också att verka i team och att bidra till ekonomiavdelningens utvecklingsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är även intresserad av IT-system, och bra på att uttrycka dig i tal och skrift och du behärskar excel.
Vi strävar efter mångfald och en jämn könsfördelning inom Värmdö kommun och ser därför gärna manliga sökande och sökande med olika etnisk bakgrund till tjänsten.
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.
Vill du veta mer om Värmdö kommun eller om tjänsten är du välkommen att kontakta Helene Wimnell, redovisningschef, 08-570 48153.
Välkommen med din ansökan som du märker â€?Redovisningsekonomâ€? och skickar senast 2008-05-18 till: helene.wimnell@varmdo.se . Märk bifogade filer med ditt namn. Ange i din ansökan var du sett annonsen.
Fackliga representanter nås via kommunens växel tfn 08-570 470 00.

Publiceringsdatum
2008-04-24

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-18
Ange följande referens när du ansöker: â€?Redovisningsekonomâ€?
Ansökan kan skickas till e-postadress: helene.wimnell@varmdo.se

Kontakt
Helene Wimnell, 08-570 48153 (redovisningschef)

Företag
Värmdö Kommun

Adress
Värmdö Kommun
13481 Gustavsberg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-570 470 00

Jobbnummer
202118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: