Redovisningsekonom/Business Controller

Seamless Distribution AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Seamless Distribution AB i Stockholm

Seamless startades 2001 och erbjuder lösningar till mobiloperatörer, banker, butikskedjor och distributörer av kontantkort över hela världen. Systemet ERS 360° för påfyllning av kontantkort och M-handel är installerat hos mer än 40 operatörer i 15 länder på fyra kontinenter. Bolaget består idag av ca 70 medarbetare med huvudkontor i Stockholm, och tillsammans med produktutveckling och support är Seamless etablerat nära våra stora marknader med dotterbolag i Mumbai, Indien. Seamless är listade och handlas på Stockholmsbörsen OMX First North sedan 30 maj 2006.
Vi söker dig som har goda redovisningskunskaper och ca 3-5 års erfarenhet inom detta område. Har du tidigare erfarenheter från ett internationellt listat och/eller börsnoterat bolag är det ett stort plus. Vi ser att du har utbildning från högskola eller universitet med inriktning redovisning, samt har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Har du tidigare arbetat i bokföringsprogrammet Pyramid, så är det klart meriterande, men inte ett krav. Som Redovisningsekonom/Business Controller kommer du att få en viktig roll i bolaget, att tillsammans med Ekonomichef arbeta med och utveckla arbetsprocesser och projektuppföljning i detta starkt växande bolag.
Som person är du strukturerad, noggrann och med god analytisk förmåga att kritiskt granska siffror. I arbetet ingår även bland annat löpande bokföring, intern kontroll, avstämningar samt arbete i de interna systemen. På sikt kommer du även att vara en viktig del i utvecklingen av företagets rutiner och processer för prognoser, analyser, budgetering etc. Vi hoppas även du är en öppen och social person som kan bidra till gruppen och kontorets goda stämning

Publiceringsdatum
2011-03-14

Dina arbetsuppgifter
• Projektredovisning samt uppföljning
• kontrollera företagets redovisning
• Löpande bokföring
• Momsredovisning
• Avstämningsarbete
• Finansiell rapportering och administration i företagets interna system
• Valutaavstämningar
• Hantering av skatte- och momsfrågor
• Avskrivningsarbete och avskrivningar
• Kontoavstämningar, månadsvis
• Utbetalningar
• Slutattest av leverantörsfakturor
• Kontering
• Upprätta periodiseringar mm. i månadsbokslutet
• Finansiell Analys
• Budget
• Prognoser / kalkyler

Kvalifikationer
• Ekonomiutbildning från Högskola eller Universitet
• Du har mellan 3-5 års erfarenhet av redovisningsarbete
• Goda kunskaper i engelska (muntligt och skriftligt)
Meriterande
• Erfarenhet av koncernredovisning från listat/börsnoterat bolag
• Kunskaper inom IFRS är meriterande, men inget krav
• Erfarenhet av Pyramid Business Studio
Tjänsten är till att börja med ett föräldravikariat på heltid under minst ett år med goda chanser att utvecklas till en tillsvidaretjänst. Placering på huvudkontoret i centrala Stockholm. Tillträde till tjänsten blir så snart vi funnit rätt person.
Vi tar endast emot ansökningar via e-post till adress jenny.kurki@seamless.se . Maila din ansökan så snart som möjligt med referens "Redovisningsekonom /Business Controller". Vi behandlar ansökningshandlingarna vartefter de kommer in och urvalet sker löpande.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat för föräldraledig person.

Ersättning
Fast lön
Individuell lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jenny.kurki@seamless.se

Kontakt
Jenny Kurki, Business Controller, 0856487813, jenny.kurki@seamless.se

Företag
Seamless Distribution AB

Adress
Seamless Distribution AB
DALAG 100
11343 STOCKHOLM

Kontorsadress
DALAG 100
STOCKHOLM

Jobbnummer
875155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Seamless Distribution AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Seamless Distribution AB: