Redovisningsekonom

Randstad AB Göteborg / Redovisningsekonomjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Göteborg i Kungsbacka, Göteborg, Härryda, Partille, Öckerö eller i hela Sverige

Redo för drömjobbet Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 
Arbetsuppgifter 
Denna tjänst är företagets enda administrativa funktion och du blir därför spindeln i nätet och servar flera funktioner. Din roll blir att ägna ca 70 % av tiden åt det dagliga arbetet inom ekonomi samt övrig tid i en roll som administratör.
I rollen som självständig redovisningsekonom blir dina arbetsuppgifter; fakturering, hantera kund- och leverantörsreskontran, löpande bokföring, avstämningar och bokslut. 
I din roll som administratör innefattar arbetsuppgifterna att ge service och support till befintliga säljare. Det är en flexibel och bred tjänst och du rycker in där det behövs. Du jobbar självständigt med en hel del utåtriktade kontakter med kunder via telefon samt hjälper till med order, produkter, diverse underlag, statistik och rapporter. 
En stor del av kommunikationen sker på engelska då huvudkontoret ligger i Israel.

Publiceringsdatum
2011-09-06

Utbildning och erfarenhet
Du som söker kan vara nyutexaminerad redovisningsekonom med högskoleutbildning alternativt en KY-utbildning inom redovisning. Meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i engelska.

Dina personliga egenskaper
Kramer befinner sig i ett expansivt skede och företaget har en fortsatt tillväxtambition. Det gör att arbetet ändrar karaktär och att alla ansvarar för att utveckla sina egna ansvarsområden. Denna person som vi söker har därför stor frihetsgrad och förväntas därför själv ha idéer och driva frågor kring hur ekonomin och servicen på kontoret kan utvecklas och bli bättre.
Som person är du noggrann, flexibel och utåtriktad. Att du är självständig och självgående är ett måste då du periodvis är ensam på kontoret.
Tjänsten är ett mammavikariat med start i december månad och kommer löpa fram till och med september 2013. Eventuellt längre.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anne Hansson på tel 031-333 52 92.
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer för denna tjänst.
Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anne Hansson, 031-333 52 92

Företag
Randstad AB Göteborg

Adress
Randstad AB Göteborg
Nils Ericsonplatsen 3
41103 Göteborg

Jobbnummer
1021899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Göteborg: