Redovisningschef

Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna / Ekonomichefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna i Solna

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.

Vi behöver förstärka vår organisation inom redovisning och söker dig som har erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inom fastighetsbranschen!
Ekonomiavdelningen består idag av en ekonomiassistent, en redovisningsekonom, en controller och ekonomichef. Tjänsten som redovisningschef är ny, så att du kommer att kunna vara med och forma tjänsten och dess innehåll.

Publiceringsdatum
2019-04-16

Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningschef kommer du att ha ett övergripande ansvar för Signalistens redovisningsrelaterade frågor och kommer att arbeta med att optimera, modernisera och automatisera Signalistens redovisningsrutiner och processer för att öka internkontroll och organisatorisk effektivitet.

Du kommer att operativt ansvara för månads-, års-, koncernbokslut och upprätta årsredovisningar. I arbetet ingår också att ansvara för budget- och prognosprocesser.

Du kommer att ha en central roll i organisationen och vara ett viktigt stöd i redovisningsfrågor i hela organisationen.

Du kommer att arbeta tillsammans med kollegorna på avdelningen och rapportera till ekonomichefen.


Kompetensprofil
För att söka tjänsten behöver du ha följande kvalifikationer

Civilekonom med redovisningsinriktning samt minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med:
• Fastighetsredovisning och värderingsfrågor kopplade till fastigheter
• Koncernredovisning

Om du har erfarenhet av att arbeta i Visma och/eller Insikt är det en fördel.

Du har troligen en bakgrund från minst 5 års arbete inom fastighetsbranschen eller från en revisionsbyrå.

Personliga egenskaper som vi tror att du har
Du är en erfaren, självgående och ambitiös person som vill utveckla vårt redovisningsarbete och växa i din roll. Du vill ta ett brett ansvar för redovisningen men även för andra frågor inom ekonomiavdelningen. Du ser helheten och vill bidra till verksamhetens utveckling även på en övergripande nivå. Du kan se bakom nästa hörn och förutspå konsekvenser av olika beslut.
Vidare är du strukturerad och noggrann och är van att arbeta i olika system. Du är prestigelös med en vilja att hugga in där det behövs. Din ödmjukhet och goda samarbetsförmåga bidrar till att du lätt skapar nätverk och kontaktytor inom organisationen.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Välkommen till vår arbetsplats
Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter.
Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi är otroligt stolta över våra höga resultat i medarbetarenkäten (senaste mätning 2017) som t.ex. visar att 100 % av våra medarbetare tycker att deras dagliga arbete bidrar till samhällsnyttan. Vårt medarbetarindex ligger på 89,9 % och vårt ledarskapsindex ligger på 92,4 %.

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom massage på arbetstid, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balansen mellan arbete och privatliv är viktig, så vi erbjuder träning på arbetstid och ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!

Vårt kontor ligger i ljusa nyrenoverade lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, T-bana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid. På Signalisten är vi drygt 60 medarbetare.

Varför ska du jobba på Signalisten?
Läs mer om oss och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se

Tillsättning
Önskad tillsättning sker enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 mån provanställning

Så ansöker du
Registrera din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Lemos, Ekonomichef maria.lemos@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sara von Essen-Wallin, HR-chef, på sara.vonessen-wallin@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara von Essen-Wallin

Företag
Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna

Adress
Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna
Box 1104
17122 Solna

Kontorsadress
Skytteholmsvägen 39 A

Jobbnummer
4736665

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna: