Redovisningsassistent till Läkemedelsföretag i Jordbro - Konsult

Delta Consulting AB / Ekonomiassistentjobb / Haninge
2019-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsassistent till Läkemedelsföretag i Jordbro - Konsult" (publicerad 2019-12-04) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Delta Consulting AB i Haninge, Borås, Nacka, Nyköping, Kungälv eller i hela Sverige

Vi på Delta Consulting har nu fått in ett 6-månaders Konsultuppdrag som Redovisningsassistent med möjlighet till förlängning med start omgående.

Vår kund

Företaget sitter i trivsamma lokaler i Jordbro med bra förbindelser. Man kommer arbeta i Share Service Center med ett 10-tal kollegor. Företaget är i en expansiv fas där det händer mycket.

Startdatum: Omgående

Publiceringsdatum
2019-11-18

Profil
Vi söker en person som har flera års erfarenhet av ekonomiarbete, och har erfarenhet av kund - och leverantörsreskontran. Vi ser gärna att du har arbetat i stort företag med stora flöden och är van vid att arbeta i ett stort affärssystem. Har du arbetat med utländsk moms är det ett plus.

Som person så bör du vara analytisk, flexibel, ansvarsfull och noggrann. Ha en hög integritet, och vara målinriktad. Vara den som trivs bland mycket människor och inte drar sig för att ta kontakt med olika i organisationen eller kunder och leverantörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Arbeta med reskontror i tre bolag i koncernen.
• Preliminärbokföra fakturor och skicka ut för attest.
• Stämma av inbetalningar
• Matcha fakturor mot beställningar
• Ta fram betalningsförslag till utbetalningar
• Begära återbetalning av kreditsaldo
• Påminna godsmottagare eller/och inköpare kopplade till leverantörsbetalningar
• Löpande vara i kontakt med leverantörer/inköp inom koncernen
• Löpande stämma av kund - och leverantörsreskontran
• Manuell kundfakturering vid direkt kundorder

Skallkrav:

• Har en gedigen bakgrund som ekonomiassistent
• Flytande engelska och svenska, både i tal och skrift
• Starkt intresse av Leverantörsreskontra

Meriterande:

• Har arbetat i Movex M3 affärssystem
• Har arbetat på ett Shared Service Center (SSC)

Låter det intressant?

Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

www.deltaconsulting.se (http://www.deltaconsulting.se)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Delta Consulting AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Delta Consulting AB (org.nr 559144-8575), https://www.deltaconsulting.se/

Jobbnummer
4960834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Delta Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Delta Consulting AB: