Redovisningsassistent till GroupM Sweden AB

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2013-10-18

Om företaget
GroupM ingår i ett av världens största medieföretag WPP Plc och fungerar som moderbolag till bolagen Mediaedge:cia, MAXUS, Mindshare och Mediacom som är verksamma inom media-förmedling och kommunikationsrådgivning. Som mediekonsulter tar koncernbolagen ett helhetsansvar för upprättande av sina kunders mediestrategier och implementering av dessa. Internationellt finns WPP Plc i 107 länder och 2012 omsatte WPP MGBP 44 405. Nu behöver GroupM förstärka sitt Accounting-team mot leverantörsreskontra med en redovisningsassistent.
Om tjänsten.
Personen kommer att arbeta i teamet för leverantörsreskontra som idag består av 8 personer. För leverantörsreskontra-funktionen ingår främst följande uppgifter:

• Registrering och kontering av media- och övriga fakturor
• Framtagning av betalningsunderlag samt bokning av betalning
• Analys inköpsorder/utfall
• Krav- och påminnelsehantering
• Månatliga avstämningar i samband med bokslut
• Intercompany-avstämningar
• Diverse utredningsarbeten

Möjligheter
Du kommer vara en del av en resultatorienterad och dynamisk organisation med engagerade och drivna medarbetare. Du kommer erbjudas möjligheten att utveckla dina kunskaper i arbetet kring leverantörsreskontra samt arbeta med kompetenta kollegor.

Kvalifikationer
För att trivas med tjänsten är du en noggrann och strukturerad person med ett stort intresse för ekonomi. För att göra ett bra jobb krävs det att du är driven, flexibel och självgående samtidigt som du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du måste ha erfarenhet från arbete med leverantörsreskontra. Du är en positiv och glad person som arbetar på ett organiserat och strukturerat sätt.

Arbetstider, omfattning och tillträde
Tjänsten är på heltid under kontorstider med tillträde så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero och jobba på uppdrag hos kund. Uppdraget är en bemanning på 4 månader.

Sök jobbet

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Daniel Engblom på 08-684 252 30 alt. rekrytering@hero.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM

Jobbnummer
1680233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: