Redovisningsassistent till advokatbyrå i city

Adecco, Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker Adecco Finance & Legal en Ekonomiassistent/redovisningsassistent för uppdrag hos advokatbyrå i centrala city!

Publiceringsdatum
2010-07-07

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta arbete med leverantörsreskontra, där det förekommer mycket utlandsbetalningar. Du kommer att arbete med bokföringsarbete såsom bokning av löner. Du skall också självständigt göra avstämningar på utvalda balanskonton och vara delaktig i bokslutsprocessen.

Erfarenheter
Vi söker dig med minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. En förståelse för uppbördsdeklaration och moms är ett krav. Likaså goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då engelska är företagets koncernspråk. Du har erfarenhet av att fatta snabba beslut och kan arbeta i ett högt tempo periodvis.

Dina personliga egenskaper
För att kunna jobba i team krävs att du är samarbetsvillig och tycker om sociala kontakter. Du är analytisk, flexibel och gillar problemlösning. Det är viktigt att du är stresstålig och kan prioritera, då arbetet många gånger går ut på att hålla deadlines. Du har en god helhetssyn av det ekonomiska arbetet och kan agera självständigt med ett eget driv.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vi erbjuder
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.
Fakta om anställningen
Uppdraget ska tillsättas omgående och pågår minst till och med i höst. Tjänsten avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden och jobbar på olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/default.asp?Page=vacancy/vacancyvisualiza tionbycandidate.asp?lVacancyIden=789124 och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Sofia Wigzell på 08- 598 982 37.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
692171

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: