Redovisningsassistent (Hybrid)

Intergiro Intl AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intergiro Intl AB (publ) i Kalmar, Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Intergiro söker nu redovisningsassistent som vill arbeta i den digitaliserade finanssektorn och marknaden för betaltjänster.
Om Intergiro
Intergiro är ett e-pengainstitut med tillstånd från Finansinspektionen att ge ut elektroniska pengar och tillhandahålla betaltjänster i Sverige och inom EU. Vi tillhandahåller betaltjänster till företagskunder och e-handlare, samt till konsumenter i samarbete med våra partners. Vi erbjuder bland annat betalkonton och betalkort från Mastercard och Visa till företag och konsumenter samt kortinlösen till e-handlare. Vi erhöll vårt tillstånd år 2018 och har sedan dess utvecklat våra tjänster. 2022 vann vi det prestigefulla priset Europe's Hottest Fintech Startup. Vår verksamhet är baserad i Sverige med filialer i Polen och Spanien.
Om rollen
Som redovisningsassistent på Intergiro kommer du att ingå i vårt finans-team som finns i Kalmar och Torrevieja. Dina arbetsuppgifter är inriktade på reskontrahantering för både utgående och inkommande fakturor, fakturering, redovisning för verksamheten i Sverige och företagsgruppen i sin helhet i Netsuite. Goda möjligheter till utveckling inom redovisning, koncernredovisning, resultatuppföljning, intern och extern rapportering.
Detta är en utmanande men givande roll, där du kommer att arbeta både självständigt, tillsammans med vårt finans-team bestående av olika kompetenser.
Vad Intergiro erbjuder
På Intergiro är kulturen viktig. Vi vill inte bara skapa ett framgångsrikt företag utan också meningsfullt arbete och relationer för våra medarbetare. Vår kultur är entreprenöriell, öppen och transparent, och vi har roligt tillsammans. Vi förväntar oss att du bidrar med dina åsikter för att lösa problem och övervinna hinder. Vi tror att du är en person som tänker självständigt och samarbetar med andra för att lösa problem. Vi erbjuder våra medarbetare:
Möjlighet till distans-/hybridarbete där du till stora delar av din arbetsvecka kan arbeta på distans men du behöver kunna tillbringa några dagar i månaden vid vårt kontor i Kalmar (några dagar i veckan under din introduktionstid för att lära dig rollen)
Flexibla arbetsförhållanden för att möjliggöra balans i livet
Möjlighet att arbeta med likasinnade i en internationell, modern, utvecklande och snabb miljö och med digitaliserade arbetsflöden

Kvalifikationer för tjänsten
Ekonom med minst gymnasieutbildning, cirka 3 års arbetslivserfarenhet med inriktning på redovisning i Sverige
Gott omdöme och stark analysförmåga
Förmåga att kommunicera på ett klart och tydligt sätt till kollegor i en internationell miljö
Viljan att arbeta i en snabb miljö
Lösningsorienterad lagspelare
Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar
Strukturerad med sinne för detaljer
Talar och skriver svenska och engelska flytande
Goda kunskaper i Excel

Meriterande kunskaper
Netsuite
Fortnox
Koncernredovisning
Mervärdesskatt
Goda kunskaper i Google Spreadsheet
Databashantering

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Intergiro Intl AB (publ) (org.nr 556965-3537), https://www.intergiro.com
Polhemsgatan 1, Företagshuset (visa karta)
392 39  KALMAR

Arbetsplats
Kalmar

Jobbnummer
8046357

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intergiro Intl AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intergiro Intl AB (publ):