Redovisningsansvarig till Plan International Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Redovisningsansvarig till Plan International Sverige

Plan International grundades 1937 och har över 10 000 anställda och tusentals volontärer i 75 länder. Majoriteten av vår personal är lokalanställda. Våra 21 nationella organisationer har till uppgift att mobilisera politiskt och finansiellt stöd samt bistå med kompetens till Plan Internationals program i de 52 programländerna i Asien, Afrika och Latinamerika".

Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö där du ges möjlighet att bidra till Plan Internationals arbete med att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor? Då har vi tjänsten för dig!

Plan International Sverige har idag runt 100 medarbetare och är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential.

Publiceringsdatum
2018-03-16

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som redovisningsekonom hos oss och ansvara för redovisningen samt vara en viktig del i att driva och utveckla rutiner och processer på ekonomienheten Du rapporterar till ekonomichefen. Ekonomienheten, som består av 7 personer, hanterar alla frågor och administrativa processer som är kopplade till ekonomi hos Plan International Sverige.

I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för redovisningen, löpande bokföring och avstämningar i samband med bokslut samt skatte- och momsdeklarationer. I övrigt kommer du bland annat att arbeta med:

* Hantering av anläggningsregister
* Superuser för ekonomisystemet Microsoft Dynamics samt för budget- och prognosverktyget
* Support till budgetansvariga gällande budget- och månadsuppföljning
* Stötta chefer och medarbetare i ekonomirelaterade frågor
* Backup för kund- och leverantörsreskontra samt övriga löpande arbetsuppgifter på ekonomienheten
* Delta i och driva projekt gällande processutveckling, arbetssätt och effektivisering.
* Stötta arbetet med finansiella analyser, rapporter och budget
* Ansvara för och hantera våra kontakter med bankenAnsvara för likviditetsplanering

Vem är du
För att kunna utveckla och utvecklas i rollen tror vi att du har minst 5 års erfarenhet av redovisning och har ansvarat för att göra ett eget bokslut. Du har en relevant utbildning inom ekonomi och mycket god kunskap i Excel. Vi ser att du har gedigen erfarenhet av att arbeta i ekonomiprogram och stort systemintresse samt intresse för att arbeta med utveckling av interna processer och rutiner då Plan växer mycket och arbetar för att digitalisera verksamheten. Du har god kunskap i svenska och engelska, i såväl tal som skrift och det är meriterande om du har erfarenhet av redovisning i en ideell organisation.

För att trivas hos oss är du prestigelös och har god social kompetens. Vi ser att du är trygg i dig själv och är van att arbeta självständigt samtidigt som du är flexibel och modig och får saker ur händerna.

Vi erbjuder
Vi sitter i öppna, ljusa och trevliga lokaler i Hammarby Sjöstad. Önskan att göra gott präglar vår organisation som är finansierad av gåvor och statliga medel.

Så ansöker du
Låter detta som din nästa utmaning? I den här rekryteringen samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vänligen skicka ansökan med CV, personligt brev och betyg via www.jurek.se. Välkommen in med din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Jurek; Charlotte Brasch, tel: 0731-425064 eller researchkonsult Renée Li tel: 0790-733881

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Brasch Charlotte.brasch@jurek.se 0731-42 50 64
Renée Li

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4026323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: