Redovisningsansvarig till Mercuri International

Mercuri International Group AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mercuri International Group AB i Göteborg, Solna eller i hela Sverige

Taking Sales to a Higher Level
Mercuri International söker en redovisningsansvarig till vårt moderbolag Mercuri International Group AB
Mercuri International
Mercuri International, Europas största utbildnings- och konsultföretag, grundades för snart femtio år sedan. Vi är ledande på att hjälpa företag växa organiskt genom förbättrad säljeffektivitet. Vi optimerar säljprocesser och utvecklar berörda medarbetare och chefer
Idag är vi fler än 700 heltidsanställda i 40 länder runtom i Europa, Asien, Nord- och Syd Amerika, Mellanöstern, Syd Afrika och Australien.
Fler än 15 000 organisationer har valt oss till sin samarbetspartner och många arbetar med oss i upp till 20 länder samtidigt. Våra kundrelationer varar ofta i mer än 15 år.
Vår framgång bygger på att vi arbetar jämsides med våra kunder med ett absolut fokus på att förbättra kundernas marknadspositioner. Framgången kommer även av att vi lever som vi lär, vi praktiserar själva de metoder som vi erbjuder våra kunder.
Placering
Du kommer att vara placerad på Mercuri Internationals kontor i Göteborg.
I arbetet ingår
• Löpande redovisning inklusive in- och utbetalningar samt periodiseringar. En medarbetare ansvarar för leverantörsreskontra och attestrutiner.
• Löneadministration för 12 anställda
• Självständiga månatliga avstämningar
• Upprättande av månads- och årsbokslut
• Rapportering av månads- och årsbokslut i Frango Consolidator
• Upprättande av moms- och skattedeklaration
Din bakgrund/erfarenheter
Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet från arbete som redovisningsansvarig, ekonomiansvarig eller har arbetat på redovisningsbyrå eller revisionsbyrå. Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är ett krav eftersom engelskan kommer att användas dagligen i kontakt med dotterbolagen. Det är viktigt att du kan upprätta självständiga bokslut och har goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet från löneadministration är meriterande.
Du är en noggrann person som har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra människor. Det som driver dig är att se till att det dagliga arbetet flyter och att siffrorna stämmer. Som person är du stresstålig, glad och positiv.
Sista ansökningsdag
2008-06-30

Publiceringsdatum
2008-05-22

Kontaktperson för detta jobb
Camilla Lennartsson, Business Controller
Telefon: 031-68 72 71
Mobiltelefon: 0709-13 78 77
E-postadress: camilla.lennartsson@mercuri.se
Eva Bergenheim-Holmberg, Director Human Resource
Telefon: 08-705 29 32
E-postadress: eva.holmberg@mercuri.se
Ansökan skickas till
Mercuri International Group AB
Att: Eva Holmberg
Box 61
171 74 Solna
E-postadress: eva.holmberg@mercuri.se
Mer information hittar du på vår hemsida: www.mercuri.se.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Anställningsform: Heltid med tillträde omgående

Ersättning
Fast lön
Lön: Mercuri International tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-06-30
Ange följande referens när du ansöker: Redovisningsansvarig
Ansökan kan skickas till e-postadress: eva.holmberg@mercuri.se

Kontakt
Camilla Lennartsson, Business Controller, 031- 68 72 71 (telefon arbetet), camilla.lennartsson@mercuri.se
Eva Bergenheim-Holmberg, Director Human Resource, 08- 7052932 (telefon arbetet), eva.holmberg@mercuri.se

Företag
MERCURI INTERNATIONAL GROUP AB

Adress
MERCURI INTERNATIONAL GROUP AB
Mölndalsvägen 81
41263 Göteborg

Kontorsadress
Mölndalsvägen 81
Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-687200

Jobbnummer
229449

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mercuri International Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mercuri International Group AB: