Redovisningsansvarig till Grönbo/Ecopart

Wikan Personal AB / Redovisningsekonomjobb / Norsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Norsjö, Malå, Lycksele, Skellefteå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wikan Personal AB i Norsjö, Malå, Lycksele, Skellefteå, Arvidsjaur eller i hela Sverige

Som redovisningsansvarig för Grönbo och Ecopart blir du en viktig funktion på företaget och du kommer att arbeta nära produktion och ledning. Vi kommer att forma din roll som redovisningsansvarig utifrån dina tidigare erfarenheter och kunskaper.

Vill du arbeta för ett företag där hållbar miljö och ekologiskt byggande är på riktigt? Då har du kommit rätt! Hos oss får du möjlighet att arbeta nära affären och vara med på företagets fortsatta resa.

Vi ser gärna att du kan arbeta heltid men finns önskan att arbeta deltid är även detta möjligt.

Publiceringsdatum
2020-04-27

Om företaget
Grönbo producerar ekologiska byggnader, tillverkade av naturliga byggmaterial. Det egenutvecklade byggsystemet klarar bl.a. flerbostadshus upp till åtta våningar, hallar, kontor och hotell. Komponenterna tillverkas i vår fabrik Ecopart i Bjurträsk, Norsjö.

Arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig för Grönbo och Ecopart kommer du att arbeta nära platschefer och ledning.

Exempel på arbetsuppgifter inom ansvarsområdet:

• Löpande redovisning
• Kontaktperson mot redovisningsbyrå
• Ansvar för kontoavstämningar.
• Leverantör- och kundreskontra
• Moms och skatteredovisning
• Driva förbättringar och effektiviseringar inom ekonomiprocesserna
• Stötta organisationen i ekonomiska frågor

I arbetsuppgifterna ingår även att hantera övrigt vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Din bakgrund/Dina egenskaper
För att vara rätt för rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Har du tidigare arbetat självständigt i bokslutsarbetet ser vi det som en fördel. Då du kommer vara ett viktigt stöd för verksamheterna är tidigare erfarenhet som controller meriterande.

Som person är du strukturerad och noggrann. Du har ett driv att förbättra och utveckla företagets ekonomiprocesser samt stödja organisationen i olika ekonomiska beslut. Vi tror att du som person är prestigelös och flexibel då det även kommer att ingå att hantera övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter i tjänsten.

Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i affärssystemet Pyramid. Goda kunskaper i Excel är ett krav.
Det är viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift.

Information och kontakt
Tjänsten är på heltid alt. deltid om så önskas med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 13 maj.

I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal AB.
Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se
Information om tjänsten lämnas av Ellen Berg, Wikan Personal 0910-770985

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wikan Personal AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6363".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wikan Personal AB (org.nr 556842-7818), http://www.wikan.se

Arbetsplats
Wikan Personal

Jobbnummer
5203841

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wikan Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wikan Personal AB: