Redovisningsansvarig till en av Sveriges bästa arbetsplatser!

Key Solutions AB / Redovisningsekonomjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Key Solutions AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Har du ett genuint intresse för ekonomi och siffror? Är du som person snabblärd och har drivet och viljan att bidra med förändring och utveckling? Är du nyfiken på att ta dig an en ny utmaning är det precis dig vid söker! Läs mer och sök tjänsten redan idag då start är omgående!

Publiceringsdatum
2022-04-13

Om tjänsten
Som redovisningsansvarig kommer du få en viktig roll inom ekonomifunktionen och organisationen. Rollen är en utökning till vår ekonomifunktion där ditt huvudansvar kommer att ligga på koncernredovisningen. Key Solutions är ett spännande företag i tillväxt med stora möjligheter att påverka rutiner och processer. Här finns möjlighet att utvecklas i ett snabbt växande och prestigelöst företag där du kan påverka rollen genom att utveckla innehåll och arbetssätt.

• Tjänsten kommer att utgå ifrån vårat huvudkontor i Västerås. Inom koncernen finns funktionerna Ekonomi, HR, Projektledning, Marknad och IT m.m. Rollen rapporterar till Ekonomichef (CFO)

Dina arbetsuppgifter
• Kundreskontra (utskrift, distribuering samt bokning av inbetalningar)

• Leverantörsreskontra (inkluderat scanning, avstämning och utbetalning)
• Utläggsredovisning
• Månadsbokslut och kontoavstämningar
• Årsredovisning
• Deklaration
• Löpande bokföring
• Löneadministration
• Vara med och utveckla verksamheten och våra system

Vem är du?

Vi söker dig som har minst 2 års ekonomistudier på högskolenivå eller som har förvärvat motsvarande kunskap på annat sätt. Vi tror att du har minst 1-2 års relevant yrkeserfarenhet, är van att jobba med månadsbokslut och har erfarenhet av kvalificerat självgående redovisningsarbete. Vi ser gärna att du arbetat med både kund och leverantörsreskontra tidigare, gärna inom större organisationer. Erfarenhet av koncernredovisning och löneadministration är starkt meriterande.

Som person är du flexibel och lösningsorienterad och tycker om att bidra till förändring och utveckling. Du är van att arbeta strukturerat, kan lätt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har hög servicenivå i ditt arbete. Då vi är en mindre ekonomifunktion är det viktigt att du har förmåga att prioritera arbetsuppgifter för att möta deadlines.

Om Key Solutions

Vi är ett konsultföretag som för 10 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work Institute. Key koncernen består idag av över 200 ambitiösa medarbetare som dagligen hjälper några av Sveriges största och mest välkända företag med kvalificerade och kompletta sälj- och marknadsföringslösningar med fokus på försäljning, kvalité, resultat och varumärkesbygge. Idagsläget har vi lokala kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås.

Låter detta intressant?
Ansök via vår webbplats eller skicka ett kortfattat mejl till (mailto:jobb@keysolutions.se)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Key Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Key Solutions AB (org.nr 556794-1173), http://www.keysolutions.se

Arbetsplats
Key Solutions

Jobbnummer
6536895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Key Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Key Solutions AB: