Redovisningsansvarig till Callenberg Technology Group

Callenberg AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Callenberg AB i Göteborg

Callenberg Technology Group is part of Wilhelmsen Maritime Services, a Wilh. Wilhelmsen group company. We are an international provider of Insulation, HVAC and Electrical Energy Management solutions for the maritime, offshore & energy markets. We deliver solutions that support our customers to be more competitive in their markets, and do this by being authoritative in the markets we operate, continually innovating and by delivering project management excellence. Callenberg is engaging approximately 1.200 employees in 12 countries around the world and has a turnover of close to 2 billion SEK.

Vi söker nu en erfaren redovisningsansvarig till vårt kontor som finns i trevliga lokaler på Lindholmen.

Publiceringsdatum
2016-08-01

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig hos oss kommer du att vara en del av ett härligt team på sex personer som tillsammans sköter redovisningen för flertalet bolag inom koncernen. Du kommer själv att ansvara för redovisningen för ett av dem och sköta allt från löpande bokföring och internfakturering till bokslut och årsredovisning. Till din hjälp har du en person som sköter leverantörsreskontran. Du kommer även att ansvara för moms- och skatteredovisning, deklarationer och rapportering samt att ha kontakt med våra revisorer. En del analys-, budget- och prognosarbete ingår i rollen idag och detta kan på sikt komma att utvecklas. Du kommer att rapportera till Finance Manager och vara stationerad på vårt kontor i Göteborg men kommer även att vara en del på vårt kontor i Uddevalla.

Bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med kvalificerad redovisning, gärna från ett större företag. Du kan ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från KY eller universitet men det är inget krav. Personlighet och erfarenhet är viktigare för oss. Då vi är ett internationellt företag är det viktigt att du behärskar engelska flytande i såväl tal som skrift. Har du tidigare arbetat i ett ERP system är det mycket positivt och har du vana av vårt system IFS är det självfallet ett plus. Vi ser även att du är en van användare av Excel som arbetsverktyg. Det är av vikt att du har ett intresse för system och tycker det är roligt att leta dig fram till lösningar genom "learning by doing".

Som person är du trygg och självgående i ditt arbete, du är noggrann, analytisk och ansvarstagande. Du har ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt och ser dig som en kommunikativ och pedagogisk person som tycker det är roligt att prata ekonomi med icke-ekonomer. Vidare är du van att arbeta mot deadline och att arbeta proaktivt. Trivs du att arbeta i en teamorienterad miljö på ett företag med högt i tak är du den vi söker.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Scandinavia AB (SJR). Skicka in din ansökan senast den 21:a augusti. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se . Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Helena Åhs om du har några frågor på telefon 031-333 54 85. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Åhs 031-333 54 85, +46 (0) 766 47 16 07

Företag
Callenberg AB

Adress
Callenberg AB
Lindholmsallén 10
41755 Göteborg

Kontorsadress
Lindholmsallén 10

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2971548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Callenberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Callenberg AB: