Redovisningsansvarig med start omgående, Västerås

Avanzera Bemanning AB / Ekonomichefsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Västerås, Knivsta, Sigtuna, Upplands-Bro, Järfälla eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

På uppdrag av en av våra kunder söker vi dig som är rutinerad och senior inom redovisning. Vår kund är en internationell koncern och arbetsplatsen är belägen i Västerås. Uppdraget påbörjas omgående och beräknas pågå i ca ett halvår under en rekryteringsprocess. Det är start omgående men efter överlämning möjlighet till 2-3 veckors sommarledighet vid behov.

Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad.

Publiceringsdatum
2014-07-07

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig kommer du att självständigt sköta hela ekonomin i ett av bolagen samt arbetsleda det dagliga ekonomiarbetet inom övriga bolag.

Det innebär att du själv kommer att arbeta operativt med ca 180 löner, kund- och leverantörsreskontra samt redovisning i det större bolaget samtidigt som du arbetsleder tre medarbetare som hanterar det löpande i de övriga bolagen. Dessutom kommer du att sköta rapportering och skatteredovisning för hela koncernen, planera och genomföra bokslut, göra likviditets- och resultatprognoser, upprätta inkomst-, moms- och skattedeklarationer. Då man är ett expansivt bolag behöver man också se över rutiner och processer och driva förbättringsprojekt, något som du kommer att ansvara för.

Bakgrund
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av redovisningsansvar, gärna från stor koncern i internationell miljö. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet då rollen innebär både operativt och strategiskt arbete och du som person behöver vara väldigt prestigelös. Vi ser också att du är positiv och kommunikativ men även kravställare med god känsla för struktur. Det är viktigt att du är organiserad och noggrann i ditt arbete samt har god stresstålighet och förmåga att prioritera och leverera enligt satta deadlines. Du är van vid konsultrollen och har lätt för att sätta dig in i nya miljöer. Har du erfarenhet av affärssystemet Entrée så är det meriterande. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av företagsförvärv.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-16
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 350
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 08-545 28 300
Lisa Karbelius 08-545 28 303

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Jobbnummer
1933035

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: