Redovisningsansvarig - Kemikalieinspektionen - Redovisningsekonomjobb i Sundbyberg
Redovisningsansvarig
Kemikalieinspektionen / Redovisningsekonomjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla redovisningsekonomjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm
Visa alla jobb hos Kemikalieinspektionen i Sundbyberg

Kemikalieinspektionen (KemI) är central tillsynsmyndighet under Miljödepartementet, med ansvar för kemikaliekontrollen och för det nationella miljökvalitetsmålet Giftfri miljö. KemI har cirka 270 medarbetare och arbetsplatsen är belägen i Sundbyberg.

Ekonomiska sekretariatet ansvarar för administrativt stöd, driver och utvecklar förslag till policyer, strategier och riktlinjer. Avdelningen initierar utveckling av gemensamma administrativa stödsystem avseende ekonomistyrning, investeringar, personalpolitik, kvalitetssamordning, IT, växel och reception.

Publiceringsdatum
2013-12-20

Arbetsuppgifter
Du kommer att ha ett operativt ansvar för den löpande redovisningen, bokslut och förvaltning av system inom området. Du kommer också att arbeta med att ta fram olika underlag för budget, uppföljning och prognoser. Du har även en stödjande roll till myndighetens chefer med ekonomisk planering, styrning och uppföljning. I rollen ingår även utveckling och beskrivning av rutiner och processer inom ekonomifunktionen. Du verkar för att angreppssätten inom ditt verksamhetsområde blir konsekventa, långsiktliga och hållbara.

Du har ett nära samarbete med den administrative chefen och vi söker dig som vill vara med och vidareutveckla administrativa funktioner samt att stödja verksamheten i syfte att bidra till att myndigheten når sina mål. Vi arbetar med styrning inom ekonomiområdet genom utveckling av verksamhetsanpassade processer och riktlinjer.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen med redovisningsinriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har flera års erfarenhet av att arbeta med ekonomisk redovisning från statlig myndighet. Du har goda kunskaper om statliga regler och de lagar som styr det ekonomiadministrativa området och kan förmedla detta på ett tydligt och professionellt sätt. Det är meriterande att du även har erfarenhet av ekonomistyrning. Du har också god datorvana och erfarenhet från arbete i ekonomisystemet Agresso.

Arbetet fordrar att du har ett konsultativt förhållningssätt, är drivande och strukturerad och har förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Du har en mycket god samarbetsförmåga, samtidigt som du måste kunna driva frågor självständigt. Du har en god förmåga att organisera och strukturera.

Du ska också ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl både i tal och i skrift. Du har förmåga för att uttrycka dig i tal och skrift på ett pedagogiskt sätt. Du har även förmåga att organisera och strukturera.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning Tillsvidareanställningen föregås av en provanställning på sex månader.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-12
Kontaktpersonerna är tillbaka i tjänst 2014-01-07.
Kemikalieinspektionen tillämpar det statliga kollektivavtalet: Allmänt löne- och förmånsavtal (ALFA).
KemI bedriver ett målinriktat arbete för att främja jämställdhet och mångfald.
Ange följande referens när du ansöker: 02.3.a-H13-02417
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Robert Sirkka, Administrativ chef 08 519 41 380 robert.sirkka@kemi.se

Facklig kontakt
Ulrike Frank, ST ulrike.frank@kemi.se
Anna Lindberg, SACO anna.lindberg@kemi.se

Företag
Kemikalieinspektionen

Adress
Kemikalieinspektionen
Box 2
17213 SUNDBYBERG

Jobbnummer
1735413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kemikalieinspektionen: