Redovisnings-/Löneansvarig

Paragera AB / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Paragera AB i Linköping, Mjölby, Motala, Norrköping, Vadstena eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-11-26

Om företaget
AMRA är ett snabbväxande och världsledande medicinteknik-bolag som har utvecklat en unik internetbaserad programvara för analys av magnetkamerabilder, som mäter exakt mängd fett och muskler i kroppen. Detta gör det möjligt att upptäcka risken för att drabbas av sjukdomar som exempelvis diabetes och leversjukdomar på ett tidigt stadium. Våra kunder finns inom vård, läkemedelsindustri och forskning på en internationell marknad. Vi är för närvarande 22 anställda och har vårt kontor i Linköping.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vi söker en person som är ansvarig för redovisning och lön samt administrativt stöd. I dessa uppgifter jobbar du i nära samarbete med vår, CFO, Personalchef och VD.

I rollen ansvarar du för all löpande bokföring inklusive månadsbokslut. Det innebär arbete med leverantörs- och kundreskontra, fakturering, moms samt in och utgående betalningar. Du arbetar även med vår löneadministration inklusive reseräkningar samt personal-administrativa frågor.

Idag har vi vårat affärs och lönesystem hos en extern part som vi kommer att ta hem och äga själva. Du kommer att vara en nyckelperson i implementeringen av detta. Du är en viktig funktion där du sitter med mycket kontakter med våra anställda och våra externa parter.

Du ansvarar för de administrativa arbetsuppgifterna där du har kontakt med försäkringsbolag, bank och resebyrå samt att stötta vår säljorganisation och VD. I arbetsuppgifterna ingår att vara ansvarig för kontoret vad gäller, kontorsmaterial, telefoni, beställa varor och se till att vi har en trevlig arbetsplats. Hos oss är du spindeln i nätet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med god stämning och trivsel. Du kommer att påverka och utveckla dina arbetsuppgifter då företaget är i en tidig utvecklingsfas och växer. Tjänsten kan idag vara en deltid men vi ser på sikt att det blir en heltidstjänst. Medarbetarna har en hög kompetens inom sina respektive områden och det finns en väl utvecklad kamratanda där alla är med och hjälper varandra. Vi värdesätter en bra balans i vardagen.

Din Profil:

Du har en ekonomisk utbildning och flera års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har jobbat med projektredovisning och god erfarenhet av olika affärs- och lönesystem samt Excel. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda såväl skriftligt som muntligt och har du internationell erfarenhet är det meriterande. Som person har du ett väl utvecklat ordningssinne där du har lätt att planera, organisera men även förändra dina arbetsuppgifter i takt med bolagets utveckling. Du är van att driva dina arbetsuppgifter självständigt med eget ansvar och tycker om att ha många bollar i luften som du också ser till att slutföra.

Vi präglas av ett gott samarbete och god serviceanda där vi vill ha med dig som en viktig lagspelare.

Så här ansöker Du!:

Personalchef Mikael Sundh på mikael.sundh@amra.se eller 0705-155782 för mer information. I denna rekrytering samarbetar vi med Paragera. Vi vill att du lägger in din ansökan på www.paragera.se före den 11 december.

Varaktighet, arbetstid
Deltid 75% Tillsvidare

Ersättning
Fast löm

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Sundh 013-4704041

Företag
Paragera AB

Adress
Paragera AB
Tanneforsgatan 3
58224 Linköping

Kontorsadress
Tanneforsgatan 3 58224 Linköping

Jobbnummer
2548683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Paragera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Paragera AB: