Recruitment Coordinator till Södertälje

OnePartnerGroup Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OnePartnerGroup Stockholm AB i Södertälje, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Du blir en del av ett team som arbetar med rekrytering till alla typer av roller inom företaget. Vi stöttar rekryterande chefer i deras arbete med att hitta den kompetens de söker.

Om kundföretaget
Tjänsten passar dig som vill arbeta på ett stort globalt företag. Förmodligen inspireras du även av företagets arbete med att forska fram nya läkemedel och bidrag till att förändra liv genom att hitta nya behandlingar.

Om oss
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 500 medarbetare hittills verksamma på ett 30-tal orter, från Östersund i norr till Karlskrona i söder. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se

Dina arbetsuppgifter
Som rekryteringskoordinator är din främsta uppgift att ihop med våra rekryterare stötta chefer i rekryteringsprocessen. Detta gör du genom att t ex koordinera intervjuer och bjuda in kandidater till intervju, förse rekryterande chefer med intervjumaterial, administrera olika bakgrunds tester, skriva anställningskontrakt. Du stöttar också våra rekryterare med rekryteringsadministration såsom hantera vårt rekryteringssystem, intervjubokningar, beställningar av tester och hantering av inkommande frågor som relaterar till rekryterings uppdrag.

Som RCO är du ansvarig för att hantera inkommande rekryteringsfrågor som kommer till oss via ett ärendehanteringssystem. Du hjälper också till att hantera spontana frågor från chefer och kandidater som kommer till oss via mejl eller telefon. Även om du inte alltid kan svaret själv så är det din uppgift att jaga rätt på personen som kan det och på så sätt kunna förmedla rätt svar tillbaka till frågeställaren.

Din profil
Krav:
• Gymnasieutbildning.
• Svenska och engelska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i "officepaketet" samt van vid att arbeta i olika system.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från administrativt arbete, gärna inom en HR funktion Du kan och vill arbeta självständigt och trivs med att ha egna ansvarsområden, samt gillar att arbeta i team. Rollen kräver mycket goda engelska kunskaper i tal och skrift, att arbeta i team och ställer hög krav på noggrannhet.
Vi tror att du trivs hos oss om du trivs med att arbeta i team, har lätt för att anpassa dig till olika situationer, är strukturerad och har integritet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-04-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-11
Ange följande referens när du ansöker: 4215
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jannie Hagenius jannie.hagenius@onepartnergroup.se 0707 65 20 95

Företag
OnePartnerGroup Stockholm AB

Adress
OnePartnerGroup Stockholm AB
Sankt Eriksgatan 117
11343 Stockholm

Kontorsadress
Sankt Eriksgatan 117

Jobbnummer
3463312

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OnePartnerGroup Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OnePartnerGroup Stockholm AB: