Receptionistansvarig till Svitzer i Göteborg!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du redo för nästa utmaning? Har du goda erfarenheter av reception och tycker om att vara spindeln i nätet? Då är tjänsten som receptionistansvarig på Svitzer något för dig!

Publiceringsdatum
2016-09-21

Om tjänsten
Since 1833, Svitzer has provided safety and support at sea. With over 4,000 employees, a global fleet of 430 vessels and operations all over the world, we are the global market leader within towage and emergency response. As a member of the Maersk Group, we believe in constant care and strive to be upright, responsible and environmentally sound in all our activities - globally as well as locally.

Svitzer har fem geografiska "Cluster/Affärsområden" i Europa varav Skandinavien utgör en av dessa. Totalt är vi ca 200 anställda fördelat på 85% svenska och danska besättningsmedlemmar och 15% kontorstjänster. Svitzer söker nu en Receptionsansvarig till deras skandinaviska huvudkontor i Göteborg. Kontoret är beläget precis vid havet i trevliga lokaler vid Nya Varvet och här arbetar ca 25 personer.

Som Receptionistansvarig arbetar du som receptionist och kontorsassistent med ansvar för alla inkommande samtal till växeln. Du ger ett trevligt bemötande till externa besökare, egen besättningspersonal samt till andra personer som söker kontakt med Svitzer. I rollen ingår också ansvar för ordning och reda på kontoret. Detta innebär hantering av vanligt förekommande uppgifter för kontorets skötsel så som t.ex. kontakter med leverantörer och beställning av kontorsmaterial, bokning av resor för kollegor samt vissa administrativa arbetsuppgifter och en del fakturahantering ingår också i tjänsten. Rollen som Receptionistansvarig innebär ett omväxlande arbete i en trivsam miljö med stundtals högt tempo där du snabbt kommer att bli en mycket viktig person i gänget med stort ansvar i rollen och för kontoret samt Svitzer.

Om dig
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha erfarenhet av någon typ av växel men framförallt ska du ha erfarenhet av reception och kontering av fakturor. Det här är en tjänst för dig som är mycket socialt kompetent, har en hög servicemedvetenhet, är driven och handlingskraftig. Du är även strukturerad, noggrann och självgående samt har en god känsla för detaljer och hur man prioriterar sin tid. Rollen kräver att du kan hantera stress på ett positivt och bra sätt. Du trivs med att vara spindeln i nätet och att bidra till god stämning bland dina kollegor.

 Viktigt för tjänsten är:

•  flytande svenska och engelska i tal och i skrift
• goda datakunskaper (Officepaketet)
• stresstålig, serviceinriktad och strukturerad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som receptionistansvarig är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt och beräknas pågå 6 månader framöver. Därefter finns goda möjligheter till att bli anställd direkt hos kundföretaget.  Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är mellan 08:00-16:30, vardagar.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att 

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström 031-7254508. 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 08:00-16:30 vardagar

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-30
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström (rekryteringsansvarig)31-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3061473

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: