Receptionist / Värdinna Sökes Till Kontorshotell Vid Stureplan

Novbach Management AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novbach Management AB i Stockholm

RECEPTIONIST / VÄRDINNA SÖKES TILL KONTORSHOTELL VID STUREPLAN

Kontorshotell Office Stureplan söker receptionist/värdinna.
Vi är ett litet exklusivt kontorshotell vid Stureplan som söker en receptionist/värdinna som kan ta hand om det tiotal mindre bolag (totalt ca 30 personer) som är permanenta hyresgäster på kontorshotellet samt vid vid tillfällen även andra bolag som t.ex. hyr mötesrum på tim-/halv-/heldagsbasis.

BESKRIVNING AV KONTORSHOTELLET

På kontorshotellet Office Stureplan, som består av ett kontor om ca 500 kvm på absoluta centrala toppläge på Stureplan, sitter våra hyresgäster - ett tiotal bolag på permanent basis. Dessa permanenta hyresgäster har således egna fasta kontorsrum, samt använder vid behov kontorshotellets mötesrum för möten med sina klienter/samarbetspartners etc. Utöver dessa permanenta hyresgäster och deras gäster, hyr kontorshotellet ut sina två exklusiva mötesrum till externa bolag (dvs bolag som ej är permanenta hyresgäster ) på tim-/halv-/heldagsbasis och vid sådana tillfällen besöker sällskap om ca 4-12 personer kontorshotellet. När sådan externa bolag använder mötesrummen är gästen ofta en förstagångsgäst som är helt obekant med lokalen och behöver då få full service såsom visning av mötesrum, assistens med presentationsutrustning i form av storbildsskärm etc.

ARBETSBESKRIVNING

Välkomna/ta emot permanenta hyresgästers klienter/samarbetspartners
Assistera gäster med icke-avancerad utrustning (wide-screen skärm/dator)
Uppdukning av thé/kaffe/fika
Hålla uppsyn/ordning på kontoret
Assistera permanenta hyresgäster och externa gäster med diverse arbetsuppgifter, såsom t.ex. "sekreterar assistens", dvs sekreterarrelaterade arbetsuppgifter.
Telefonpassning av ett mycket begränsat antal inkommande telefonsamtal till kontorshotellets växel.
Kontakt med kontorshotellets kunder/leverantörer/samarbetspartners
Visning av lokalen för potentiella hyresgäster
Fakturering / fakturahantering
Införsäljning/Bokning av möten

EGENSKAPER

• Vi ser gärna att du som söker tjänsten känner igen dig i följande beskrivning:
• "Problemlösare" - du ser inte problem som problem, snarare som uppgifter som du löser med ett leende.
• Du är genuin som människa och ser värdet i varje möjlig kontakt med andra personer.
• Du är social, avslappnad, serviceinriktad och tycker om att hjälpa andra människor (service-minded)
• Hög egen initiativförmåga - du förstår när något behöver ordnas/fixas och löser uppgiften efter eget förnuft.
• Noggrann - du lägger märke till detaljer såväl gällande fysisk ordning samt även kring detaljer i text/siffror etc
• Informationssökande - du har lätt för att uppsöka information om bolag/produkter/tjänster via internet)
• Inkännande - du känner av andra människors personlighetstyper/humör och anpassar ditt bemötande därefter
• Ordningsam - du är smått pedantisk, du tycker om när saker står "på rätt plats" och "på rätt sätt"
"Doer"/"pro-active" - du agerar och får rätt saker att hända på eget initiativ
Sist men absolut inte minst - du har en avslappnad och positiv attityd i alla lägen.

Du har kanske inte alla ovanstående egenskaper men du känner igen dig i det som beskrivs ovan. Det viktigaste för oss är att du som söker har är ordningsam, har en genuint positiv attityd i alla lägen och är självgående.


PROFIL
Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift
Engelska på åtminstone gymnasienivå
Gymnasial eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi/administration/juridik/service är en fördel men absolut inte ett krav.

Vi ser gärna att du är flexibel och emellana?t har mo?jlighet att med relativt kort varsel anpassa ditt schema efter fo?ra?ndrade behov. Det är troligt att du gradvis kommer att få mer ansvar och på sikt ta en stor del av kontorshotellets generella driftsansvar."

Intervjuer sker nu i dagarna vi ser således fram emot din ansökan omgående. Din ansökan innehåller ditt CV - du kan skicka med ett "personligt brev" om du har ett sådant annars fungerar det lika fint med endast CV och en följetext på ett par meningar.
Vi ser fram emot din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Initialt på 70 % med möjlig förändring upp mot 100%

Publiceringsdatum
2017-03-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-03

Kontakt
nils@novbachmanagement.se

Företag
Novbach Management AB

Adress
Novbach Management AB
11434 STOCKHOLM

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 20

Jobbnummer
3380360

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novbach Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novbach Management AB: