Receptionist till världens ledande HR-Partner!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2016-08-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist till världens ledande HR-Partner!" (publicerad 2017-03-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du redo för nästa utmaning? Har du goda erfarenheter av reception och växel med fokus på service? Då är tjänsten som Ambulerande Receptionist och växeltelefonist hos oss på Adecco något för dig!

Om jobbet
Adecco är en global HR-partner som skapar mervärde åt kunder och medarbetare genom att sätta individens utveckling och kundens behov i fokus. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens naturliga val.

Koncernen Adecco S.A. är världens största rekryterings- och bemanningsföretag med ca 5 100 kontor i fler än 60 länder spridda över hela världen, Inom koncernen Adecco arbetar 32 000 heltidsanställda personer. Bolaget är en av världens största arbetsgivare med ca 700.000 människor som jobbar för företaget dagligen.

Du kommer att arbeta som ambulerande receptionist/växeltelefonist, vilket innebär att du kommer att bli upplärd hos flera av våra kundföretag för att sedan kunna täcka upp vid sjukdom/frånvaro och arbetstoppar eller andra behov. Hur din arbetsdag kommer att se ut beror på hos vilken kund du befinner dig.  Din huvudsakliga arbetsuppgift som receptionist är att vara företagets ansikte utåt och visa besökare till rätta samt svara på frågor om företaget. Du kommer även att arbeta som växeltelefonist till stor del, tidigare erfarenhet av att arbeta i storväxlar är därför mycket meriterande. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• posthantering
• kontorsadministration
• boka möteslokaler
• svara på inkommande samtal och koppla dessa vidare till rätt person på företaget

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service. Det krävs att du har erfarenhet av att arbeta som receptionist och växeltelefonist, gärna med erfarenhet av Centrex, Trio, Tele2-växel eller likvärdiga system. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift krävs för rollen och likaså vana av Officepaketet. Har du dessutom utbildning inom administration eller reception/växel är det meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

• du har ett genuint intresse för service
• tycker om att "hugga i där det behövs"
• trivs med att befinna dig i nya miljöer
• tycker om att ha en varierad arbetsvecka där den ena dagen inte är den andra lik
• vill ha en framträdande roll där mångas ögon riktas mot dig
• är social samt har en glad och positiv inställning
• är flexibel och prestigelös

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som ambulerande receptionist är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en tillsvidareanställning hos oss på Adecco. Arbetstiderna varierar mellan 7-16 och 8-17 och de dagar som du inte är bokad på uppdrag har du jour/ tillgänglighetstid från kl 7.00. Våra kunder finns runt om i Göteborg och är såväl större som mindre företag och de är verksamma inom många olika områden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att 

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08. 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, 7-16 eller 8-17

Publiceringsdatum
2016-08-26

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-03
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström (rekryteringsansvarig)31-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3015472

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: