Receptionist till Hotell- och restaurangfacket

KFX HR-partner Skandinavien AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-01-16

Om tjänsten
Har du erfarenhet av att arbeta med service, administration och kontorsservice? Har du även tidigare arbetat inom hotell- och restaurangbranschen? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Vi söker nu en receptionist/kontors- och konferensassistent till vår kund Hotell- och restaurangfacket och Hotell- och Restauranganställda a-kassa där du arbetar i en varierande roll med bland annat besöksmottagning i reception, mötes- och konferensservice samt administration.

Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om organisationerna

Hotell- och restaurangfacket (HRF) är det fackförbund som organiserar och tecknar kollektivavtal för anställda inom besöksnäringen, Sveriges framtidsbransch.

HRF är en demokratisk facklig organisation, vilket innebär att det är medlemmarna som bestämmer vilka frågor föreningen ska driva. HRF är en given part i branschen för såväl anställda som arbetsgivare. Tillsammans arbetar vi för schysta villkor.

HRF har ett förbundskontor och åtta kontor geografiskt placerade i olika delar av landet. I lokalen på Kungsholmen i Stockholm huserar HRF:s förbundskontor och avdelning 02 Stockholm - Gotland, tillsammans med Hotell- och restauranganställdas a-kassa.

Hotell- och Restauranganställdas a-kassa (HRAK) har till uppdrag att administrera arbetslöshetsförsäkringen med god kvalitet och hög effektivitet, att serva våra medlemmar och tillse att rätt ersättning utgår till medlemmarna vid rätt tidpunkt. Vi är en privaträttslig verksamhet, med en från riksdagen delegerad myndighetsutövning och vår verksamhet styrs övergripande utifrån lagen om arbetslöshetskassor och lagen om arbetslöshetsförsäkring.

Vår bransch är en av Sverige attraktivaste. Våra medlemmar är serviceproffs som arbetar på hotell, restaurang, nöjesparker, skidanläggningar, konferens- och spaanläggningar, inom turism och i andra verksamheter som bidrar till ett rikare liv för många. Samtidigt har många i branschen osäkra anställningar och perioder av arbetslöshet är vanliga. Därför är en riktigt bra arbetslöshetsförsäkring viktig för våra ca 87 000 medlemmar.

Vår verksamhet bedrivs utifrån fyra kontor i Gävle, Malmö, Västerås och med vårt huvudkontor i Stockholm.

Arbetsuppgifter

Som receptionist och ansvarig för mötes- och konferensservice kommer du att vara ansiktet utåt för både HRF och HRAK. Du är den första personen som besökare möter och vi söker dig som är lugn, trygg och pedagogisk i ditt bemötande. Vi ser gärna att du har arbetat i en serviceroll tidigare och att du trivs mycket bra med att ge service med ett positivt bemötande. Du är en självständig person som litar på din egen förmåga, är problemlösande och har skinn på näsan.

Tjänsten passar dig som vill ha en social och varierande roll där du har många kontaktytor. Arbetet innebär även kontorsservice och administration. Vanligt förekommande arbetsuppgifter kan vara:

• Välkomna gäster och besökare
• Mail-, telefon- och posthantering
• Administration gällande medlemskap
• Förberedelser inför konferenser och möten så som beställning och inköp av förtäring, iordningsställande av mötesrum mm.
• Kontakt med leverantörer så som städ etc.
• Ansvara för att kontorets ytor är representativa
• Ansvara för beställning och inköp av exempelvis visst kontorsmaterial

HRF och HRAK kommer under mars månad att byta lokaler vilket innebär att man inledningsvis kommer att arbeta på kontoret i city och sedan kommer arbetet framåt att ske i nya kontorslokaler på Kungsholmen.

Kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet av serviceyrke och administrativa uppgifter
• Tidigare erfarenhet av arbete i reception
• Säkerhetsmedvetenhet och förståelse för vad arbete under sekretess innebär
• Förståelse för vad myndighetsutövning innebär
• Klara att orientera sig i besök för flera organisationer, skillnader/likheter
• Hjälpsam med hög integritet
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Kunskaper i andra språk ses som meriterande för denna tjänst

Övrig information
Start: 28 februari

Arbetstider: 07.45-16.45

Placering: Kungsholmen

Omfattning: Heltid, tillsvidare med en provanställning om 6 månader

Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Madeleine Ranström på madeleine.ranstrom@kfx.se.

Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm

Jobbnummer
8396535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: