Receptionist till Bonnier

Inhouse AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

Receptionist för Bonniers Svenska bokverksamheter som är belägna på Sveavägen 56 mitt i centrala Stockholm. Här har Bonniers bedrivit verksamhet sedan 1921 och idag har Bonnierförlagens ledning och centrala enheter, Adlibris nätbokhandel (Nordens största bokhandel), Pocketgrossisten, Pocketogram, Nordiska Bokgrossisten och Discshop sina kontor här.
I Bonnierförlagen AB inryms Bonniers svenska bokförlags- och bokklubbsverksamhet. Förlagen utgörs av Albert Bonniers Förlag, Bokförlaget Forum, Bokförlaget Max Ström, Bonnier Audio, Bonnier Carlsen, Bonnier Fakta, Bonnier Pocket, Kartago, Mix Förlag, Månpocket (70%), Rebus, Reseförlaget, Wahlström & Widstrand och 2244. Bokklubbsverksamheten består av Bonniers Bokklubb, Bokklubben Svalan, Spänningszonen, Lyssnarklubben samt Månadens Bok (70%). I Bonnierförlagen ingår också agenturen Bonnier Rights, Bonnier Brands och Books & Dreams.

Arbetsbeskrivning / Work Description

I rollen som receptionist tar du emot besökare, du ser till att alla som kommer in på kontoret blir sedda och känner sig välkomna. Du besvarar samtal för samtliga bokförlag och hänvisar dem rätt beroende på ärende.

I receptionen kan Bonnier anställda köpa böcker, biobiljetter och tidningar. Detta ser du till att vara behjälplig med under dagen. I receptionen ansvarar man även för all telefonhantering som köp av nya mobiltelefoner, lånetelefoner samt SIM-korts hantering för intern anställda. Den främsta posten kommer interservice att ta hand om men du sköter en del bud som kommer till receptionen. I receptionen är du även en hjälp till intern personal gällande nyckelkort, utlåning av cyklar, boka taxi och beställa böcker. I tjänsten ingår det även att sköta bokhandel så att den ser snygg ut, skylta i fönster när nya exemplar kommer in etc. Du svarar även på inkommande mail, kasshantering och beställningar av böcker.

Din profil / Your profile

Som person är du framåt, social och du trivs bra med att jobba i en miljö med mycket människor.
Du är en problemlösare och är positiv till att hjälpa dina interna kollegor. Du är stresstålig och kan hantera många personer och situationer samtidigt, utan att detta påverkar ditt professionella bemötande. Du gillar att arbeta administrativt och har ett strukturerat arbetsätt. Du är sammarbetsvillig och jobbar bra i team. En god kommunikativ förmåga är viktigt och du kan tala såväl svenska som engelska. Vi söker dig som har receptions vana samt kunna ta egna beslut och gärna ha intresse av böcker. Du ska även ha en viss teknisk kompetens.

Övrigt / Other

Du kommer att bli anställd av Inhouse. Arbetstiden är 08.00-17.00 alla vardagar.

Publiceringsdatum
2014-08-28

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 919
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olivia Bergström 0735749013 olivia.bergstrom@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Inhouse AB varit leverantör

Jobbnummer
1978407

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: