Receptionist på heltid till Ahlsell

KFX HR-partner Stockholm / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm i Stockholm, Solna, Danderyd eller i hela Sverige

Om tjänsten
Vill du vara med och ta Ahlsell till nästa nivå? På Ahlsell arbetar vi ständigt för att uppfattas som den ledande distributören till professionella kunder i Sverige, Norge och Finland inom produktsegmenten VVS, El och Verktyg & Förnödenheter. Som receptionist sitter på Ahlsells huvudkontor i Liljeholmen i moderna lokaler. Tjänsten är ett föräldravikariat med start 10 april.

Om företaget
Med nära 5000 medarbetare, över 200 butiker och tre centrallager förverkligas varje dag kundlöftet: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!
För oss handlar det om att ha branschens bästa kundvård, vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser och att driva ständig förbättring och utveckling på alla plan.
För att klara det behöver vi medarbetare som vill vara med och bidra med sina kunskaper och med sitt engagemang. Ahlsell handlar om människor, människor som trivs i sin roll och vill göra det där lilla extra. Vi tror att det är den inställningen som får kunden att komma tillbaka till oss gång efter gång.

Ahlsell noterades på Nasdaq Stockholm under hösten 2016.
Läs mer om Ahlsell på www.ahlsell.se


Arbetsuppgifter
Som receptionist på Ahlsell bidrar du till att ge våra kunder och medarbetare ett varmt välkomnande och service i toppklass. Du kommer ingå i ett team av professionella och erfarna receptionister.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Kundkontakt via receptionen, telefon och mail
• Internservice
• Hantera post, bud och paket samt vid behov beställa kontorsmaterial
• Hålla lunchrummet och konferensrum representativa
• Vid behov ansvara för serviceåtgärder för exempelvis kopiatorer och kaffemaskiner
• Utföra administrativa uppgifter såsom kontering av fakturor


Kvalifikationer
Du har en gymnasial utbildning och gärna erfarenhet av ett serviceyrke. Erfarenhet från växel eller reception är mycket meriterande. På Ahlsell behöver du behärska både engelska och svenska samt vara väl bevandrad i Officepaketet och Excel.
Men det är din personlighet som kommer avgöra om det är du som passar bäst för tjänsten. Här behövs du som är social och driven, som triggas av att hålla igång flera arbetsuppgifter samtidigt men ändå kunna ha kunden i fokus. Du är genuint intresserad av mötet med människor och du är både prestigelös och professionell.


Övrigt
Du erbjuds en tillsvidareanställning hos KFX HR-Partner. Tjänsten startar igång 10 april och förväntas pågå till mitten av maj 2018. Vi kommer att börja screena och ta in på intervju före sista ansökningsdagen, sök därför tjänsten redan idag! Har du frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Anna Jardelid på KFX HR-Partner, 08-663 99 00.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-02-08

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-08
Ange följande referens när du ansöker: 2604
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Jardelid anna.jardelid@kfx.se

Företag
KFX HR-partner Stockholm

Adress
KFX HR-partner Stockholm
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38

Jobbnummer
3307936

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Stockholm: