Receptionist/Assistent

SveMa AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SveMa AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Receptionist/Assistent

SveMa AB, är dotterföretag till SMRI, Strategic Market Research Institute. SMRI är moderbolag för en mindre privatägd koncern med dotterföretag både inom och utom Sverige. Vi är ett relativt ungt företag i en traditionell bransch vilken omsätter över 3 miljarder kronor. Vårt huvudkontor ligger i Mölnlycke, med filialer i Ungern och Norge. SveMa grundades 1984.

SveMa's grundläggande konkurrensfördel ligger i att vara kostnadseffektiva, vilket innebär att vi allt sedan kursändringen år 1999 metodiskt byggt upp organisationen, rutiner, system och leveransnätverk, med kvalitet och kostnadseffektivitet som främsta mål.
SveMa Svenska Marknadsundersökningar AB söker en Receptionist/ Assistent.

Som receptionist på SveMa kommer du att vara företagets ansikte utåt och ansvara för reception och växel. Receptionen är en del av ekonomiavdelningen, vilket innebär att du även kommer att hantera kundärenden och administrativa uppgifter från denna avdelning. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider är 08.00-17.00

Publiceringsdatum
2012-02-14

Arbetsuppgifter
• Ta emot besökare, bud och inkommande samtal, ibland på engelska

• Hantera kontorets in- och utgående post

• Ta hand om kund & leverantörsreskontran i till vissa delar såsom order och fakturering samt kontering och registrering av leverantörsfakturor.
• Bistå med viss kontroll under våra projekt samt utskick av rapporter till kunder.
• Kontakta leverantörer för t.ex. frukt/växter/catering

• Bistå ledningen med administration av möten m.m.

• Ansvara för arrangemang vid interna och externa möten och utbildningar

• Ansvara för att köks- och konferensutrymmen är iordningställda

• Ansvara för kontorsförråd och vara koordinator mot städfirmor

• Bistå övrig personal med diverse administrativa uppgifter

Vem är du?
Vi söker dig som är engagerad, noggrann och bidrar med positiv energi till organisationen. Vi ser gärna att du är kreativ och kan komma med egna lösningar. Uppdraget kräver god organisationsförmåga, bred administrativ baskunskap, god kunskap om arbete i projektform, goda datakunskaper samt goda kunskaper i MS Office program. Du bör vidare vara ytterst ordningsam med en känsla för kvalitet och detaljer. Du gillar att ha många bollar i luften och ser till att alltid slutföra dina projekt och åtaganden.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Visma Administration och/eller Super Office.
Viss anpassning av tjänsten ges till rätt person.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-15
Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare om rätt person dyker upp.
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@svema.se

Kontakt
Roland Norberg, VD
Thomas Johannesson

Företag
SveMa AB

Adress
SveMa AB
43533 MÖLNLYCKE

Kontorsadress
Analysvägen 3

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7508700
Faxnummer: 031-7508720
E-postadress: info@svema.se

Jobbnummer
1158385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SveMa AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SveMa AB: