Rättslig specialist, Rättsavdelningen

Skatteverket / Övriga jobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Ospecificerad arbetsort

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som rättslig specialist innebär att du ansvarar för och medverkar i arbetet för en enhetlig och korrekt rättstillämpning inom Skatteverket. Du arbetar främst med rättsligt stöd och du använder dig av ett konsultativt förhållningssätt. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att handlägga frågor från verksamheten, rättssäkra informations-, stöd- och utbildningsmaterial, uppdatera Rättslig vägledning och medverka vid temadagar och interna rättsliga seminarier. Du och din grupp ansvarar för skatteförfarande.

Rättsavdelningen har en virtuell organisation. Din chef och dina arbetskamrater kan vara placerade på olika orter i landet. Det är därför viktigt att du kan och vill kommunicera och samarbeta under andra former än vid personliga möten. Placeringsort för tjänsten är enligt överenskommelse.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom juridik eller ekonomi
• har flera års aktuell och relevant erfarenhet inom områdena skatteförfarande och förvaltningsrätt
• har god analytisk förmåga
• uttrycker dig väl, enkelt och pedagogiskt i tal och skrift på svenska
• tar initiativ, driver på i arbetet och tar ställning i frågor, både självständigt och i samråd med andra
• har god samarbetsförmåga och skapar goda relationer
• är van vid att arbeta med många olika typer av komplicerade frågor - ofta under tidspress
• är bra på att prioritera

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är tills vidare samt ett vikariat på 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Vi kan tillämpa provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-02-23

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stina Ögren, enhetschef 010-574 83 76
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-574 93 93
Pablo Dias-Taguatinga, facklig kontaktperson ST 010-574 91 38
Göran Sundwall, facklig kontaktperson Saco 010-574 88 29

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna strandväg 22
17194 Solna

Kontorsadress
Solna strandväg 22

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket
Senaste upphandlingen: Upphandling av flyttjänster

Jobbnummer
3983762

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: