Rådgivare inom uppdragsinkasso

Collector Bank / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Collector Bank i Göteborg, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Är du utbildad ekonom som vill jobba i ett innovativt tillväxtbolag?Vi söker nu en serviceinriktad, social och engagerad Rådgivare inom affärsområdet uppdragsinkasso till vårt kontor i Göteborg.

OM COLLIGENT

Colligent är ett inkassobolag med lång erfarenhet av inkassoverksamhet mot såväl företag som privatpersoner.Som dotterbolag till den digitala nischbanken Collector bygger vår verksamhet på en digital plattform med fokus på personlig service, tillgänglighet och effektivitet. Genom stor specialistkunskap inom en mängd branscher har vi skapat anpassade processer med skräddarsydda kundlösningar i fokus.

Colligent Inkasso AB sköter all uppdragsinkasso och är ett dotterbolag till Collector Bank AB.

Vårt huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har kontor i Helsingfors, Oslo och Stockholm.

TJÄNSTEN

Tjänsten innebär att vara kund- och produktionsansvarig gentemot våra uppdragsgivare samt bistå dem med att inkassera deras fordringar. Du kommer i huvudsak att arbeta med inkassoärenden avseende fakturafordringar i utlandet. I tjänsten ingår också att upprätthålla samarbete med ombud runt om i hela världen samt ha kännedom om lagar, regler och sedvänjor i andra länder. Din roll som Rådgivare innefattar kundkontakt, analys, beslut av rättsliga åtgärder, kontakt med gäldenärer samt administrativt arbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vilken föregås av 6 månaders provanställning med start omgående.

Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling, aktiv satsning på god hälsa, gemensamma aktiviteter utanför arbetsplatsen samt en stimulerande arbetsmiljö i trevliga lokaler i centrala Göteborg.

VI TROR ATT DU

Som söker är utbildad ekonom, gärna med erfarenhet av inkasso. Krav på mycket god engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande men inget krav, då främst tyska, franska och spanska. Som person är du utåtriktad, affärsmässig och driven. Du har stor känsla för service och är självgående, noggrann och ansvarsfull. Du kan fatta snabba beslut och trivs med att arbeta i ett högt tempo. En självklarhet för dig som söker är att du är trygg i dig själv och trivs i kontakten med andra människor. Vidare är du nyfiken, social och prestigelös.

INTRESSERAD?

Varmt välkommen att skicka din ansökan och CV till oss. Sista ansökningsdag är den 6 november 2017. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, varför tillsättning av denna tjänst kan komma att ske innan ansökningsperioden gått ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Hillerdal (Teammanager B2B Collection) på telefonnummer 010-161 08 29 eller om rekryteringsprocessen Evelina Sandelius (HR-Business Partner) på telefonnummer 010- 161 00 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-10-11

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Evelina Sandelius evelina.sandelius@collectorbank.se 073-7120655

Företag
Collector Bank

Adress
Collector Bank
Östra Hamngatan 24
41109 Göteborg

Kontorsadress
Östra Hamngatan 24, Göteborg

Jobbnummer
3746224

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Collector Bank

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Collector Bank: