Quality & Customer Support Manager

Hansson & Partners i Sverige AB / Chefsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hansson & Partners i Sverige AB i Avesta, Hedemora, Säter, Smedjebacken, Heby eller i hela Sverige

Östberg levererar energieffektiva och högpresterande ventilationsprodukter för ett friskt och hälsosamt inomhusklimat, överallt där människor vistas. Östberg fläktproduktion startade 1981 och på mindre än femton år utvecklades verksamheten från en liten verkstad till ett mångmiljonföretag. På Östberg arbetar vi med att kontinuerligt vidareutveckla produkterna. Vår innovationskraft är drivet i företaget och vi arbetar för att hela tiden leverera allra högsta kvalitet på marknaden.
Östberg ingår i Östberg Group med kontor i Sverige, Norge, Finland, Kina och Indien. Vi är idag 350 anställda i koncernen varav 200 finns i Avesta. Vi omsätter ca 500 miljoner per år.


Östberg Group söker kundorienterad
Quality & Customer Support Manager
Vårt mål är en kvalitetsfunktion uppbyggd med kunden i fokus och med tydliga riktlinjer för ständig utveckling och optimering!
Därför ska du välja Östberg
Vi är ett familjeägt bolag med korta beslutsvägar där du har stor möjlighet att påverka och utveckla vår verksamhet genom din kunskap och erfarenhet. Vi har kontor i Norden och Asien vilket innebär såväl nationellt som internationellt arbete. Vi lägger några år bakom oss där vi genomfört en del större förändringar i vår verksamhet och nu kan vi börja se fram emot positiva resultat och en mer effektiv och välmående organisation. Det är ett gynnsamt läge nu och utveckling står i fokus.
Våra förväntningar på dig
Rollen är delvis ny hos oss och har skapats efter en organisationsöversyn där vi identifierat ett behov av att vidareutveckla vårt kvalitets- och miljöledningssystem och säkerställa att våra interna processer stödjer våra interna krav med verksamhetsmålen i fokus. En produktportfölj med alltmer avancerat teknikinnehåll ger behov av strukturerat arbetssätt och optimering inom området för kundsupport och eftermarknadsfrågor. Rollen förväntas vara kundens röst in i verksamheten.
Vi vill skapa en avdelning som ger förutsättningar för att organisationen som helhet ska utveckla, driva och producera nytta för våra kunder. Våra förväntningar på dig är att du via ditt ledarskap styr arbetet mot verksamhetens uppsatta nyckeltal och strategier.
Du har en förmåga och ett intresse för att förbättra och utveckla våra processer och en tydlig affärsmässighet i ditt sätt att angripa problem. Det är naturligt och självklart för dig att alltid sätta kunden i fokus.
I rollen som QCSM har du fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för din avdelning. Du har åtta direktrapporterande till dig i Avesta samt har funktionsansvar för tre personer i Norge på teknisk support. Du kommer även ha koordineringsansvar för kvalitetsgrupperna i Kina och Indien.
Arbetet innebär några långresor per år men mestadels kommer du vara på plats i Avesta.
Du förväntas arbeta nära verksamheten med många kontaktytor inom hela vårt företag samt även externt ut mot våra kunder. Du arbetar proaktivt för att samtliga funktioner i företaget utvecklas i en positiv riktning avseende kvalitet- och eftermarknadsfrågor.
Vad vi söker hos dig
Du har en akademisk utbildning inom kvalitet- och miljö, alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom gedigen yrkeslivserfarenhet. Vi söker en utvecklings- och affärsinriktad person med en analytisk ådra som får saker att hända. Du är intresserad av affären och sätter kunden i fokus. Du har erfarenhet från kundorienterat kvalitetsarbete inom industrin. För att lyckas i din roll är god kommunikationsförmåga och gärna en pedagogisk ådra en förutsättning. En god kommunikation är en förutsättning för att skapa en god förståelse för kvalitetsarbetet i organisationen. Det handlar om att coacha och utveckla inte bara ditt eget team utan också andra nyckelfunktioner i bolaget.
Vi förutsätter att du behärskar engelska och svenska väl i både tal och skrift.
Vi värdesätter goda ledaregenskaper högre än ledarerfarenhet. Som ledare har vi identifierat följande egenskaper för framgång: Mod. Då du har det yttersta ansvaret för kvaliteten på våra produkter har du också mandat att stoppa produktion om du anser att det är befogat. Driv. Du är självgående och jobbar hela tiden utvecklingsinriktat. Kommunikativ. Skapa en god dialog med många olika stakeholders.
Anställningen
Tjänsten som QCSM löper tillsvidare på heltid med placeringsort Avesta.
Möjlighet till distansarbete till viss del. Du rapporterar till vice VD/CFO och sitter i Östbergs ledningsgrupp. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.
Så här rekryterar vi
I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 30 maj.
Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer kring de kompetenser vi ser är viktigast för rollen.
Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.
Martin Ogemar, martin@hnpar.com, 072-237 21 30
Anna Hansson, anna@hnpar.com, 070-695 64 63
För att läsa mer om Östberg besök gärna deras hemsida: Östberg
Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2021-05-07

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Hansson & Partners i Sverige AB
Industrigatan 2
77435 AVESTA

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hansson & Partners i Sverige AB (org.nr 556847-3697)
Industrigatan 2 (visa karta)
774 35  AVESTA

Arbetsplats
Östberg AB

Jobbnummer
5736015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hansson & Partners i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hansson & Partners i Sverige AB: