Psykiatrihandläggare till Uppdragsavdelningen

Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg, Mark eller i hela Sverige

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 64 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus.

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.

Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.

Socialnämndens ansvar omfattar omsorg om äldre och funktionsnedsatta samt individ- och familjeomsorg. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 160 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare. Avdelningen består av åtta enheter. Vår enhet består av en utvecklingsledare, 4 psykiatrihandläggare, 10 LSS handläggare (fördelat på barn, vuxen och boende) samt boendehandläggare och boendeadministratör för sociala kontrakt. Förvaltningen kommer under hösten 2022 genomgå en omorganisation vilket medför förändringar jämfört med nuvarande organisering.




Publiceringsdatum
2022-05-20

Arbetsuppgifter
Vi söker en handläggare som ska arbeta med utredning och uppföljning av insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och viss handläggning enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetet som handläggare hos oss innebär att du ska utreda behov och fatta beslut om bistånd och insatser till personer med psykiska funktionsnedsättningar. Arbetet innefattar utredning och uppföljning av bistånd enligt SoL och insatser enligt LSS för vuxna personer som bor i egna bostäder.
Utöver myndighetsutövningen är samverkan både internt och externt en viktig del i arbetet. Du kommer att arbeta nära kunder och utförarverksamhet samt vara med och utforma individuella lösningar för de personer som har de största behoven. Du kommer att arbeta självständigt i ett litet team med eget ansvarsområde men tillhör en grupp av handläggare som fungerar som ett större team och tar hjälp av varandra vid behov.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är van att ta eget ansvar och arbeta självständigt. Du är lojal, arbetar strukturerat och har lätt för att samarbeta med andra.
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgsprogram eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Erfarenhet av målgruppen personer med psykisk funktionsnedsättning, arbetsmetoden IBIC samt kunskaper i verksamhetssystemet lifecare är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken bemötande, god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag.

Körkort krävs.
Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning krävs. Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta i en organisation med förändringar som en naturlig del.


ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.

Varbergs kommun är sedan 2015 en rökfri arbetsplats.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1127398".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Arbetsplats
Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Karin Kärrengård

Jobbnummer
6669699

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen: