Projektuthyrare, Castellum

Nyckelrekrytering AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyckelrekrytering AB i Stockholm, Danderyd, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Som projektuthyrare ska du säkerställa hög uthyrningsgrad av företagets vakanta projektlokaler till nya kunder. Arbetet sker genom en proaktiv, kontinuerlig och målinriktad kundbearbetning och i nära samarbete med Projektutveckling. Uthyrningsorganisationen för region Stockholm består idag av åtta medarbetare. Främsta kontaktytorna i rollen är kunder, hyresgästrepresentanter, projektutveckling, förvaltare, projektledare, arkitekter, affärsområdeschefer, mäklare samt kollegor på den egna avdelningen. Rapportering sker till uthyrningschefen.

• I tidiga skeden vara delaktig i arbetet med att skapa förutsättningar för lönsam projektuthyrning tillsammans med Projektutveckling
• Vara en del av projektorganisationen och driva uthyrningsprocessen från beslut om projekt till uthyrd lokal
• Proaktivt bearbeta och bygga relationer med potentiella kunder till våra projekt
• Göra behovsanalyser, behovsanpassa erbjudanden och presentera lokallösningar
• Ta fram strategi för uthyrningsarbetet för varje projekt. Dvs målgruppsanalys, säljaktiviteter, marknadsföringskanaler och behov av säljmaterial
• Genomföra sälj- och marknadsaktiviteter
• Följa upp marknadsundersökningar och medverka i omvärlds- och konkurrensbevakning
• Aktivt bearbeta samarbetspartners, tex mäklare och "tenant representatives", för att sprida information om pågående och kommande projekt
• Offerera, förhandla och upprätta hyresavtal
• Dokumentera och rapportera i CRM
• Kontrollera och följa upp upphandlade entreprenörer/leverantörer
• Medverka vid prognos- och budgetarbete
• Driva mindre hyresgästanpassningar
• Ansvara för kalkyler gällande hyresgästanpassningar

Kravprofil

• Universitets- eller högskoleutbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet i en liknande roll
• Erfarenhet från fastighetsbranschen och produktkunskap om kommersiella fastigheter
• Erfarenhet av B2B försäljning med goda försäljningsresultat
• Du har sålt mot ledande positioner och gjort affärer som rört stora belopp
• Kunskaper inom hyresjuridik
• Förhandlingsvana
• Svenska och engelska språkkunskaper i tal och skrift
• Körkort

Publiceringsdatum
2017-10-24

Dina personliga egenskaper
Du har ett genuint intresse för att göra affärer. För att lyckas i rollen så behöver du ha en stark inre drivkraft, affärssinne och ha ett proaktivt arbetssätt. Du är bra på att skapa långsiktigt goda relationer, är socialt smidig och har god samarbetsförmåga. Vidare är har du god förmåga att organisera ditt arbete och är strategisk.

Castellum är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på drygt 76 miljarder kronor. Verksamheten är koncentrerad till attraktiva tillväxtmarknader såsom Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Östra Götaland, Öresundsregionen och Norrland samt Danmark. Castellum är också ett fastighetsbolag som arbetar nära sina kunder. Företaget är inriktat på kommersiella fastigheter och förvaltar, förädlar och utvecklar kontor, lager, logistiklokaler samt butiker. Vi är ca 400 medarbetare och finns representerade på Dow Jones globala hållbarhetsindex.

I region Stockholm-Norr är vi 74 medarbetare som förvaltar ca 111 fastigheter i 12 kommuner om sammanlagt ca 705 000 kvadratmeter till ett värde om ca 18,5 miljarder kronor.

Besök vår hemsida: www.castellum.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-23

Företag
Nyckelrekrytering AB

Adress
Nyckelrekrytering AB
Box 24 053
10450 Stockholm

Kontorsadress
Karlavägen 100

Jobbnummer
3764523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyckelrekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyckelrekrytering AB: