Projektledare till vårt digitala team

Brightvision / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brightvision i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Brightvision är en Lead Generation byrå som accelererar försäljningen på Teknik och IT företag inom B2B genom innovativa kampanjer, både via Outbound och Inboundkampanjer. Vi jobbar med många av världsledande företag inom teknik/IT som tex IBM, Oracle, HP, Microsoft samt ytterligare ca 50 kunder.

Vårt digitala konsultteam växer och därför söker vi nu en:

Projektledare för digitala kampanjer

Som Projektledare i vårt Digitala marknadsföringsteam är du ansvarig för att kunna omsätta en offert till en projektplan för olika upplägg av marknadskampanjer. Du behöver inte vinna guldägg åt oss, men du ska kunna imponera på våra kunder genom att leverera framgångsrika kampanjer.

Rollen är en bred roll och inkluderar allt ifrån kundmöten, strategiska workshops, leda och fördela arbetet av kundprojektet internt på Brightvision, följa upp och analysera kampanjresutlat löpande men framförallt se till att tillsammans med våra konsulter i teamet når våra mål med kundens marknadskampanjer. Du behöver inte vara designer för att kunna driva fragångsrika kampanjer, men det är bra om du kan formulera bra texter, både långa och korta, och ha en känsla för bra kampanjidéer och har tillräckligt bra marknadsföringskunskap för att vara ett bra bollplank/kravställare internt för våra konsulter.

För att trivas i denna roll bör du vara en person som har ett stort intresse för digital marknadsföring och "Inbound marketing", med ett par års erfarenhet av området.

I denna roll kommer du att:

Projektleda olika typer av Marknadskampanjer/Lead Generation kampanjer, både små och korta men också större/längre kampanjer.
Utforma kampanjförslag till kunder baserat på kundens behov och ha strategiska dialoger med kunder, tillsammans med kontoansvariga säljare
Ansvarar för att omsätta en kampanjplan/offert till uppgifter/delmoment som omsätter planen i handling, tillsammans med vårt digitala team.
Håller koll på vad som skall vara gjort när, och se till att vi möter de målen
Analyserar och förbättrar kampanjerer med tex konverteringsanalyser, A/B tester mm
Utveckla varaktiga relationer med kunder

För att passa för rollen behöver du:

Vara väldigt intresserad av digital marknadsföring/content marketing och därför hela tiden vilja utveckla dig och lära dig nya marknadsföring och försäljningsstrategier.
Tycker att IT/Tech/mjukvarubolag inom B2B är riktigt spännande att få jobba med
Har jobbat B2B marknadsföring och har ca 3-5 års erfarenhet
Du kan få ett team att jobba tillsammans få summan att bli större än delarna
Trivs med mycket kundkontakt och sätter en stolthet i att skapa leveranser till dem i toppklass
Ha en förmåga att få saker gjort, snabb och effektivt
En vilja att hjälpa andra
Trivas i ett högt tempo
Det är inte heller fel om du gillar att spela Boule, äta kladdkaka eller sjunga karoeke på en afterwork då vi gillar det emellanåt så det är bra om du vill ha roligt på jobbet. På vårt instagram får du en känsla för dina eventuella framtida kollegors talanger på området: https://www.instagram.com/brightvision_crew/

Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-05-27

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jakob Löwenbrand 0708-64 59 67

Företag
Brightvision

Adress
Brightvision
Nellickevägen 22
41263 Göteborg

Kontorsadress
Nellickevägen 22, Göteborg

Jobbnummer
3523056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brightvision

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brightvision: