Projektledare inom Arbetsmarknads- och Integratonsenheten

Kinda kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kinda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kinda, Ydre, Tranås, Eksjö, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kinda kommun i Kinda, Linköping, Norrköping eller i hela Sverige

Vi söker nya kollegor!
Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Från förskolans inte-stöta-marken-bana till utvecklingen av Stångådalsbanan. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna.

Vill du vara med och bidra till Kinda kommuns utveckling och ge en god kvalité och service till våra invånare?

Vi söker en projektledare inom Arbetsmarknads- och integrationsenheten (AMI). Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då är du välkommen att ansöka.

Det här erbjuder vi:
I januari 2015 permanentades AMI. Kinda kommun har därmed tagit ansvar för att i samverkan med andra myndigheter skapa större förutsättningar för människor som står utanför arbetsmarknaden att komma i egen försörjning. Redan nu vill vi utveckla verksamheten, ytterligare en nivå, genom att driva ett projekt där vi bygger upp en kommunal praktisk verksamhet. Syftet är att i samverkan med såväl interna som externa samarbetspartner erbjuda sysselsättning och arbetsträning för individer som i dagsläget står långt från arbetsmarknaden. Målet är att skapa ett komplement till den befintliga organisationen inom AMI. Genom en praktisk verksamhet möjliggör vi för deltagarna att skapa sig nya kunskaper om och erfarenheter av arbetslivet och dess villkor så att de får goda förutsättningar och möjligheter att nå egen försörjning.

Rollen som projektledare innebär att med stöd av handledare bygga upp en, förhoppningsvis, permanent verksamhet som ska serva kommunens interna verksamheter med uppgifter som normalt inte ingår i ordinarie verksamheter. Det kan vara enklare renoveringsobjekt, skötsel av utemiljöer, specialuppdrag åt förvaltningar, syverkstad m m. Du har ett arbetsledande ansvar för det dagliga arbetet, vilket innebär leda och fördela arbetet för handledare och deltagare, vilket inkluderar ett visst arbetsmiljöansvar. Budgetansvar för projektet sker i samråd med chefen för AMI.
Som projektledare ansvarar du för kontinuerlig rapportering till styrgrupp, lokal resursgrupp och närmsta chef. Kortsiktigt mål är att formera verksamheten och sätta upp hållbara mål vilket innebär att skapa samverkan, riktlinjer och rutin. På längre sikt har projektledaren ett strategiskt mål att bygga upp en hållbar praktisk verksamhet som kan bli permanent och ekonomiskt självförsörjande.

Du kommer att ingå i personalteamet inom AMI och därmed ett delat ansvar kring deltagarna som är inskrivna på AMI. Våra partners är Socialförvaltningen, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan samt rehabiliteringssamordnare inom Region Östergötland.

Det här förväntar vi oss av dig:
Vi söker dig med relevant akademisk examen, såsom socialpedagog, socionom, beteendevetenskap eller motsv. Du har erfarenhet av ledarskap gärna i form av projektledning samt budgetarbete. Du är social och har lätt för att möta och motivera människor.

Det är starkt meriterande med erfarenhet av arbete inom arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Har du kunskaper och kreativa tankar om kommunens möjligheter och utmaningar gällande arbetsmarknad ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att se helheten, vara strukturerad och sätta konkreta mål. Vi söker dig som har förmågan att leda, bygga långsiktiga relationer, skapa samarbete såväl internt som externt. Du ska kunna formulera dig väl i både tal och skrift. Du har ett flexibelt förhållningssätt och förmåga att styra verksamheten efter förutsättningarna. För att kunna lyckas med de långsiktiga målen krävs att du är drivande i din roll som projektledare och följer upp beslut och resultat.

B-körkort och datavana är krav.

Mer information och ansökan
Tjänsten är en projektanställning på ca två år, med möjlighet till förlängning om verksamheten permanentas. Heltid, dagtid, placering i Kisa.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att projektansökan beviljas.
Tillträde hösten 2015.

Sista dag att ansöka är 2015-08-28

Kinda består av omkring 9800 medborgare som tillsammans bygger och utvecklar kommunen. Samverkan är en förutsättning för utveckling och vi arbetar med medborgardialog och med andra kommuner för kunskapsutbyte och tillväxt. Kinda är en del av East Sweden. Vi har bra kommunikationer till Linköping och därifrån ut till hela världen. Täta expressbussavgångar innebär bra pendlingsmöjligheter.

Vill du vara med?

Tillsammans utvecklar vi Kinda kommun!

Vi vill att du gör din ansökan via länken eftersom det underlättar vår administration. Vi undanber oss erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp.

#adifferentkindawork

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-08-03

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla  Andersson, Chef AMI 0494-19114 gunilla.andersson@kinda.se
Fackliga företrädare, kan nås via kommunens växel 0494-19000

Företag
Kinda kommun

Adress
Kinda kommun
Box 1
59040 Kisa

Kontorsadress
Box 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2374482

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kinda kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kinda kommun: