Projektledare inköpsadministration med tyskakunskaper

Lidl Sverige KB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2017-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare inköpsadministration med tyskakunskaper" (publicerad 2018-10-15) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Som projektledare deltar du i den dagliga driften inom inköpsadministrationen samtidigt som du driver egna projekt. I rollen ansvarar du för vår egenrevision där du följer upp och säkerställer att den data som administrerats i våra affärssystem har bearbetats korrekt. Du kommer även ha nära kontakt med vårt huvudkontor i Tyskland gällande specifika rapporter och projekt.

Beroende på din tidigare erfarenhet kommer du självständigt eller tillsammans med Teamledaren ansvara för implementering, test och utrullning av nya systemfunktioner, processer och projekt. I din roll tar du fram projektplaner och ansvarar för det praktiska genomförandet, där till exempel utbildning och presentationer kan ingå. Du gör även projektutvärderingar och följer upp att projektens mål och syfte har uppfyllts.

För dina ansvarsområden hanterar du de löpande uppgifterna men driver även det framåtriktade arbetet med att utveckla rutiner och processer. Tillsammans med de andra personerna i teamet har du löpande kontakt med vårt huvudkontor i Tyskland och med kollegor i andra länder. I rollen rapporterar du till Teamledare Orga & Projekt.

För att arbeta som projektledare hos oss i inköpsadministrationen ser vi gärna att du har en akademisk utbildning. Du har minst två års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och vi tror att du har tidigare erfarenhet av projektledning.

Vi söker dig som är en driven och analytisk person som självständigt kan ta ansvar för att driva en idé till avslut. Du finner dig enkelt tillrätta i olika sammanhang och har lätt för att samarbeta, vilket underlättas av att du är lösningsorienterad och mån om att hålla deadline. Du har en mycket god känsla för siffror och detaljer samt är van vid att arbeta med stora datamängder. Office-paketet behärskar du obehindrat och du är väl bekant med att arbeta både med formler och stora sammanställningar samt listor i Excel.

Du trivs med att tala inför grupp och förmår förmedla ett bitvis komplext innehåll så att budskapet når fram till var och en. För tjänsten är det nödvändigt att du kan uttrycka dig obehindrat på såväl tyska som svenska både i tal och skrift.

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem i matkassen. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud, främst under våra egna varumärken. Här skapas förutsättningar för att vi ska kunna erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser. Till underavdelningen Administration söker vi nu en projektledare för ett vikariat till teamet Orga & Projekt.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är ett föräldravikariat fr o m 15 januari 2018 t o m 15 januari 2019. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/ Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Publiceringsdatum
2017-11-20

Ersättning
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-04
Ange följande referens när du ansöker: Pl inköpsadmin med tyska
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidl Sverige KB

Adress
Lidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA

Kontorsadress
Anderstorpsvägen 22

Jobbnummer
3811966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: