Projektledare för Mobilitetsservice

Falkenbergs kommun, Internservice / Logistikjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Internservice i Falkenberg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Serviceförvaltningen levererar service och tjänster direkt till allmänheten och till övriga förvaltningar och bolag inom kommunen. Avdelningen för internservice omfattar enheterna fordon, lokalvård, IT, geodata, tolkförmedling och servicesupport. Vi är idag ca 20 medarbetare som alla arbetar för att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att kommunens kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas. Vårt mål är att driva verksamheten med kunden i fokus.

Fordonsenheten leds idag av en enhetschef och tre medarbetare i verkstaden. Vi vill se en förändring från dagens fordonsenhet till Mobilitetsservice, där olika typer av fordon och sätt att resa möjliggör för kommunens alla verksamheter att bedriva och utveckla sin verksamhet. Projektet mobilitetsservice innebär en förändring av dagens strukturer och beteenden kopplat till kommunens nyttjande av fordon och transporter, där vi lägger stor vikt vid hållbarhet och effektivisering.

Nu söker vi en driven och erfaren projektledare som vill leda projektet och vara med och utveckla vår verksamhet!

Publiceringsdatum
2023-10-02

Arbetsuppgifter
Som projektledare blir ditt uppdrag att hålla ihop och driva projektet Mobilitetsservice tillsammans med enhetens fordonsansvarige. Du tar din utgångspunkt i projektets förstudie och projektdirektiv, samt relevanta styrdokument såsom kommunens mötes- och resepolicy. Projektet beskrivs genom tre huvudpunkter från förstudien:

• Höj cykelns status och likställ den i service, bokning m.m. med bilen
• Sätt gemensamma spelregler för fordonsanvändning utifrån rätt fordon/färdsätt på rätt plats, utan att ge avkall på verksamhetens behov
• Utveckla mobilitetsservice där förvaltningarna servas med en palett av lösningar för att förflytta sig och där utveckling kring varu- och persontransporter inom kommunkoncernen kan vidareutvecklas med nya samband, t.ex. med varu- och materialdistribution, serviceresor och kanske först och främst en ökad samverkan över förvaltningsgränser.

I arbetsuppgifterna ingår att leda och samordna projektgruppen och rapportera till projektets styrgrupp. Du får det övergripande ansvaret för att sätta organisation och driftsförutsättningar för mobilitetsservice, samt implementera detta i verksamheten.

Du har ett nära samarbete med förvaltningar och verksamheter inom kommunen, samt externa aktörer. Tillsammans med dessa utvecklar, analyserar och följer du upp projektet och kommunicerar relevant information till berörda.

Kvalifikationer
Vi söker dig som enligt arbetsgivarens bedömning har relevant utbildning för tjänsten, alternativt likvärdig erfarenhet, samt erfarenhet av att leda och driva projekt i offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av eller utbildning inom området logistik/mobilitet.

Som person är det viktigt att du arbetar väl tillsammans med andra och har förmågan att engagera och motivera dina samarbetspartners. Du har ett lyhört och kommunikativt förhållningssätt och skapar goda relationer med din omgivning och ett gott arbetsklimat. Du är van att tänka strategiskt med ett brett perspektiv, samtidigt som du har förmågan att omsätta tanke till handling, initiera aktiviteter och processer och uppnå resultat.

Vidare har du har goda kunskaper i Officepaketet och projektverktyg, samt uttrycker dig väl i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1250312 - 2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)

Arbetsplats
Falkenbergs kommun, Internservice

Kontakt
Internservicechef
Tomas Nilsson
tomas.nilsson@falkenberg.se
0346-88 67 80

Jobbnummer
8159109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Internservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Internservice: