Projektledare Elmobilitet

Göteborgs stad., Trafikkontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret i Göteborg

Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden för att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad.
Trafikkontoret ansvarar också för stadens färdtjänstverksamhet med uppdrag att erbjuda samhällsbetalda persontransporter med fokus på personer med funktionshinder, med visionen "Den goda resan för ett friare liv". Trafikkontoret har drygt 360 anställda och vi driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.




Publiceringsdatum
2017-03-28

Arbetsuppgifter
Som projektledare för elmobilitet har du en styrande, stödjande och utvecklande funktion inom områdena hållbar mobilitet och elektrifiering, miljöfordon och drivmedel.
Du skall också ansvara för nödvändiga styr- och stöddokument inom området, exempelvis program och riktlinjer, koordinera och utveckla verksamheten strategiskt i samverkan med aktörer från offentlig sektor, näringsliv och akademi, stödja staden och verksamheten med sakkunskap, bedriva omvärldsbevakning samt delta i forskningssamarbeten, olika projekt och nätverk efter behov.
Även verksamhetsplanering, budgetering, uppföljning och utveckling inom eget sakområde ingår i arbetet.



Kvalifikationer
Vi söker dig med en högskoleutbildning med inriktning på exempelvis hållbart resande, hållbar utveckling, hållbar stads- eller samhällsplanering, trafikplanering, strategiskt miljöarbete och strategisk planering. Vidare är kunskap om elmobilitet, fordon och drivmedel meriterande.

Det är viktigt med minst 2-3 års erfarenhet av att koordinera och driva strategiskt arbete och samverkan med aktörer från offentlig sektor, näringsliv och akademi.
Vi värdesätter dokumenterad erfarenhet av projektledning och projektarbete samt erfarenhet av samverkan och nätverkande med många olika aktörer.

Erfarenhet av kommunal/statlig verksamhet, förståelse för myndighetsutövande, regelstyrd verksamhet och ansvaret gentemot invånare, besökare, näringsliv är en merit.

Goda kunskaper i svenska och engelska samt MS Office är nödvändiga.

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare fler annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-12
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0026/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marja-Leena Uitto Adolfsson 031-368 24 17

Företag
Göteborgs stad., Trafikkontoret

Adress
Göteborgs stad., Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
3401063

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret: