Projektledare/bosättningshandläggare

Lekebergs kommun, Personalavdelningen / Kontorsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se




Publiceringsdatum
2016-11-30

Arbetsuppgifter
Kommunerna i Askersund, Kumla, Hallsberg, Laxå och Lekeberg har fått projektmedel beviljat av Länsstyrelsen för att arbeta strukturerat och skapa ett bra samarbete med privata hyresvärdar så att anvisningstalen kan infrias genom fler bostäder till nyanlända.
Lekebergs kommun är värdkommun för projektet.
Som projektledare/bosättningshandläggare ska du arbeta proaktivt och långsiktigt med att öka tillgången till bostäder för nyanlända i de fem kommunerna. För att kunna göra detta måste till en början de privata hyresvärdarna kartläggas.

Arbetet innebär huvudsakligen att:
• Skapa relationer med de privata hyresvärdarna genom att bl. a utbilda och informera om människor som kommer och vad etableringen handlar om samt identifiera eventuella hinder till varför man inte hyr ut. Du behöver även hitta metoder för allmän kunskapsöverföring, skapa dialog, utforma och genomföra utbildningar mot både målgrupp och hyresvärdar.
• Skapa förutsättningar för ett fortsatt samarbete i mottagandet genom att föra in samarbetet i den ordinarie strukturen
• Utarbetande av rutiner och riktlinjer för ett utökat systematiskt mottagande utifrån Etableringslagen (2010:197)
• Skapa goda administrativa rutiner för att hålla kontakt med berörda hyresvärdar

I arbetet ingår också dokumentation, uppföljning och utvärdering av arbetet i projektet samt resultatet. Samverkan med intressenterna (kommunerna), de kommunala bostadsbolagen, Migrationsverket, Länsstyrelsen m fl. är andra arbetsuppgifter du förväntas hantera.




Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har adekvat högskoleutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• har körkort med behörighet B
Erfarenhet från området är meriterande.

För att lyckas bra i tjänsten krävs att du är självgående, har god kommunikativ
förmåga, är pedagogisk samt är bra på att skapa förtroendefulla relationer. Du ska också kunna slutföra det du påbörjat. Du bör också känna dig bekväm med administration i och med att det finns inom ramen för uppdraget.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Projektet avslutas 2017-12-31.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-15
Ange följande referens när du ansöker: A632342
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Gustafsson per.gustafsson@lekeberg.se 0585-489 21

Företag
Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Personalavdelningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
3181138

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen: