Projektkoordinator/administratör Stockholm

eWork Scandinavia AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Södertälje, Norrtälje eller i hela Sverige

eWork är en komplett konsultleverantör. Med tillgång till över 70.000 konsulter erbjuder vi specialister globalt inom IT, telekom, teknik och verksamhetsutveckling. Det innebär att vi alltid kan garantera leverans av rätt kompetens till rätt pris. Genom att samla kunders konsultinköp hos oss sparar denne dessutom tid, kan effektivisera administrationen och kapa kostnaderna. eWork har ramavtal med fler än 160 storföretag och mer än 5000 konsulter på uppdrag. eWork är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och omsätter närmare 5 miljarder SEK. 

Vi söker dig som sporras av arbeta i ett bolag med kraftig tillväxt (genomsnittligt omsättningstillväxt på 20 procent per år) och som är i en förändringsresa. De kommande åren kommer vi driva flera projekt för att möjliggöra våra högt satta mål och vi behöver nu en projektkoordinator/administratör för att assistera våra program- och projektledare.

Tjänsten
Som projektkoordinator/administratör kommer du utgöra en central del i våra projekt och en viktig administrativ avlastning. Tillsammans med programledarna ser du till att strukturen, administrationen, samordning, dokumenteringen samt uppföljningen kring projekten efterlevs.

I rollen kommer du exempelvis att:

• Skapa projektmallar
• Administrera och dokumentera information kring olika projekt
• Säkerställa underlag och uppgifter för olika projekt från personer som är involverade
• Sammanställa information och presentationer i Powerpoint och Excel
• Hålla veckomöten

Tjänsten passar dig som vill lära dig allt om bl.a. förändringsprocesser, projektstruktur- och utveckling och vi förväntar oss att du efter 1-2 år har kunskapen och förståelsen för att du själv ska kunna arbeta som Projektledare eller motsvarande.

Du kommer att få inblick i flera delmoment och vara en viktig del i att projekten fullföljs smidigt och att rutiner och riktlinjer som underlättar för alla involverade projektmedlemmar tas fram och följs. Initialt kommer du få all nödvändig stöttning för att du själv ska ta ansvar för att driva på och utveckla rollen.

Vem är du?
Du en drivande person som tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt. Då du dagligen har många kontaktytor både inom och utanför projektet ser vi gärna att du är en serviceinriktad person som är duktig på att kommunicera både i tal och skrift. Arbetet är självständigt vilket gör att det ställs höga krav på att du har förmågan att driva ditt eget arbete framåt och att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har ett par års arbetslivserfarenhet och vi ser gärna att du arbetat med liknande uppgifter tidigare där du koordinerat eller lett projekt.

Krav: Obehindrad engelska i tal- och skrift

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett flexibelt, intensivt och händelserikt arbete med högt tempo och frihet under ansvar. Vi sitter i moderna lokaler belägna i centrala Stockholm och har en positiv stämning, mycket driv och entreprenörskänsla. Vi är stolta över vår framgång och söker dig som vill bidra till nästa steg i vår resa.

Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vi har även valt att tillämpa ett generellt begåvningstest under procesen.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-03-29

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
eWork Scandinavia AB

Adress
eWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60
11121 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 60

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2748911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Scandinavia AB: