Projektkoordinator

Göteborgs stad., Trafikkontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret i Göteborg

Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden för att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad.
Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum för bästa rörlighet och framkomlighet. En viktig del i vårt uppdrag är att ha en kontinuerlig och öppen dialog med boende, besökare och näringsliv.
Trafikkontoret har drygt 230 anställda och vi driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.

Publiceringsdatum
2016-06-28

Arbetsuppgifter
Vi söker en projektkoordinator som ska fungera som en spindel i nätet för det spännande och komplexa projektet Västlänken i staden. I projektet samordnas frågor som rör Göteborgs Stad kopplade till den nya järnväg, Västlänken, som Trafikverket ska bygga genom staden.
Som projektkoordinator i projektet Västlänken i staden kommer du att arbeta med enhetens egna projektledare men även med frågor som handlar om samordning mellan olika förvaltningar i staden samt Trafikverket. Du kommer att vara ett stöd till enhetens projektledare vilket bland annat innebär:
• planera och delta vid möten, vilket bla innebär att ansvara för kallelser, anteckningar och annan dokumentation mm
• ansvara för projektdokumenthantering
• koordinera projektplaner, tidplaner och övrig projektinformation, i projektet och med externa parter
• sammanställa och uppdatera projektets investeringsplan
• ansvara för projektens administration kring hantering av ärenden som ska till de olika nämnderna
• företräda projektet i frågor som rör till exempel tidplanering
• ta fram rutiner, strukturer och mallar samt utveckla former för samverkan med externa och kommuninterna parter
• stöd i övrig administration, t ex fakturahantering, planera och boka resor och konferenser
• vara delaktig i projektövergripande upphandlingar
• vara superuser i projektstyrningssystemet

Kvalifikationer
Du har ingenjörsutbildning på högskolenivå eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har flerårig erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete och projektplanering/projektkoordinering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i stora, komplexa projekt. Du har datavana och erfarenhet av att arbeta i olika IT-stöd som tex ekonomisystem och projektsystem.

Som person är du självgående, initiativrik och gillar att samarbeta med andra. Du är serviceinriktad och lyhörd, noggrann med sinne för ordning och reda. Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och har även goda kunskaper i engelska.

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0026/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Holmström, Projektchef 031-368 17 88

Facklig kontakt
Asbjörn Hanssen, Saco 031-368 26 72
Susanna Sandcrona, Vision 031-368 23 58

Företag
Göteborgs stad., Trafikkontoret

Adress
Göteborgs stad., Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
2926872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret: