Projektekonom Solaris

Bräcke Kommun / Redovisningsekonomjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke, Ånge eller i hela Sverige

Bräcke kommun söker

Projektekonom SOLARIS Ref. nr. 204/12

SOLARIS är ett socialfondsprojekt som startade den 1 januari 2012 med fyra månaders mobiliseringfas, och som pågår fram till 2014-06-30. Bräcke kommun är projektägare och ett antal aktörer från Jämtlands och Västernorrlands län medverkar. Projektet har tre fokusområden; att minska antalet utanförställda, att ge ett tidigt och lättillgängligt hemspråksstöd samt att skapa förutsättningar för socialt företagande. Målgruppen för verksamheten är personer mellan 16 ? 64 år som är långtidssjukskrivna, långtidsarbetslösa eller har utländsk bakgrund.

Projektet kommer även ha ett transnationellt samarbete baserat på utvecklingsarbete kring entreprenörskap och kompetensutveckling rörande socialt företagande. Samarbete är etablerat med verksamheter i Estland, kontakt har även tagits med organisationer i Skottland och Polen.

Projektledningen kommer att bestå av två projektledare, en projektekonom samt en projektadministratör. Vi söker nu en projektekonom.

Publiceringsdatum
2012-01-23

Dina arbetsuppgifter
Som projektekonom kommer du att hantera den löpande ekonomiska projektredovisningen, du ska följa upp, sammanställa och rekvirera EU-bidrag och fungera som ekonomiskt stöd till personal och andra intressenter i projektet. Du kommer också att involveras i upphandlingsfrågor inom ramen för Lagen om Offentlig Upphandling. Du ingår i projektets ledningsgrupp, men kommer även att vara behjälplig inom kommunens övriga centrala ekonomiarbete. Kommunens samlade ekonomifunktion utgör ett stöd till projektet.

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten ska ha examen från ekonomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi förväntar oss att du har praktisk arbetslivserfarenhet av redovisning. Som person är du självgående, strukturerad, flexibel, har god samarbetsförmåga och besitter god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt, på svenska och engelska. Vi ser det som positivt att du har systemerfarenhet av Aditro affärssystem och att du har erfarenhet, i rollen som ekonom, från tidigare EU-projekt.

B-körkort är ett krav.

Om tjänsten
Heltid, projektanställning till och med 2014-06-30, med reservation för att projektet efter mobiliseringsfasen skall godkännas av ESF-rådet inför övergång till genomförandeprojekt.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Projektanställning tom 2014-06-30, med reservation för att proj. godkännes. Tillträde omgående.

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-12
Välkommen med din ansökan till bracke@bracke.se eller till Bräcke kommun, Box 190, 840 60 Bräcke.
Ange följande referens när du ansöker: 204/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: bracke@bracke.se

Kontakt
Henrik Kvist, Chef personal- och ekonomienheten, 0693-161 09
Lars Liljedahl, Chef social- och utbildningsavdelningen, 0693-162 00

Facklig kontakt
Fackliga företrädare, 0693-161 00

Företag
Bräcke kommun

Adress
Bräcke kommun
Box 190
84060 BRÄCKE

Kontorsadress
Hantverksgatan 25

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0693-16100

Jobbnummer
1135822

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke Kommun: