Projektassistent inom Corporate Actions på Euroclear

Amendo Talents Consulting AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amendo Talents Consulting AB i Stockholm, Sundbyberg, Täby, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

Arbetsbeskrivning
Under våren är det högsäsong för bolagsstämmor. För många av våra kunder innebär detta ett ökat behov av konsulter i arbetet med att organisera och administrera stämmorna. Därför söker vi nu ett flertal konsulter som under denna period kommer att ansvara för kontakten med utvalda bolag och hjälpa till med administration och kring detta. Du kommer att ta emot anmälningar från aktieägare och registrera innehav, ha kontakt med företrädare, hantera fullmakter och skicka ut inträdeskort. När stämman äger rum kommer du att vara plats och finnas tillgänglig för bolaget och deras aktieägare vid frågor och funderingar. Du kommer även att hantera administration som följer efter en bolagsstämma.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har en utbildning inom juridik eller ekonomi från universitet eller högskola. Då arbetsuppgifterna innefattar hantering av fullmakter och avtalsformalia ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande administration. Du har ett stort intresse för finansbranschen och håller dig uppdaterad på marknaden och bolagshändelser.
Kombinerat med de administrativa uppgifterna innefattar rollen även mycket kontakt med interna och externa parter vilket ställer krav på din känsla för service och din kommunikativa förmåga.

Som person är du flexibel och du trivs i en roll där såväl arbetsuppgifter som arbetstempo kan variera från dag till dag. Du har inga problem att sätta dig i flera olika arbetsuppgifter och du har ett lösningsorienterat sätt.

Om företaget
Kunden är ett finansiellt bolag inom värdepappershantering med kontor i Stockholm. Start i slutet på februari och uppdraget sträcker sig 3-4 månader.

Om Amendo
Amendo Talents är specialiserade på uthyrning och rekrytering av unga talanger i början av sin karriär eller som fortfarande studerar och vill arbeta extra.

Vi är ett dotterbolag inom Amendo som är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans samt försäkring. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Borås. Idag är vi ca 300 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders och kandidaters naturliga första val. <a href="https://goo.gl/DpqfGV">Följ oss gärna på LinkedIn!</a>

<B>Varför arbeta som konsult på Amendo?</B>
Vår största tillgång är våra medarbetare! Vi vet att för att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du hamnar hos en trygg arbetsgivare med en fantastisk kultur och ett välkänt varumärke. Du får en engagerad konsultchef som kan branschen, och tillsammans med vårt nätverk och erfarenhet kan erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2018-01-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-09
Ange följande referens när du ansöker: 3324
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Shahrokh Afyouni shahrokh.afyouni@amendo.se

Företag
Amendo Talents Consulting AB

Adress
Amendo Talents Consulting AB
Humlegårdsgatan 17
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 17

Jobbnummer
3910695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amendo Talents Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amendo Talents Consulting AB: