Projektadministratör till Worldskills Sweden

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-07-07

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Worldskills har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Worldskills en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
WorldSkills Sweden ägs av Svenskt Näringsliv och LO och verksamheten drivs i nära samarbete med Utbildningsdepartementet, Skolverket och Myndigheten för yrkeshögskolan. Utöver dessa parter medverkar även branschorganisationer, yrkesnämnder, myndigheter, skolor och företag aktivt och ekonomiskt i denna angelägna och viktiga satsning. Vårt mål är att höja kvaliteten på Sveriges yrkesinriktade utbildningar, attrahera de som är på väg att välja gymnasieutbildning samt höja statusen för modern yrkesutbildning inom bl a bygg, industri, handel, transport, teknik och service. Det gör vi genom att på olika sätt och i flera kanaler kommunicera möjligheterna med yrkesutbildning och den framtida arbetsmarknaden. WorldSkills Sweden's största aktivitet är Yrkes-SM vartannat år samt det svenska Yrkeslandslagets deltagande i WorldSkills Competition (världsmästerskap) och EuroSkills, (europamästerskap).

För mer information besök worldskills.se


Dina arbetsuppgifter
I rollen som projektadministratör hos Worldskills utgör du en central funktion i de projekt som genomförs inom ramen för deras verksamhet. Exempel på sådana projekt är att arrangera Yrkes-SM, samla yrkeslandslaget samt andra spännande insatser för att skapa ökat engagemang för yrkesutbildning. Som projektadministratör arbetar du tätt tillsammans med tävlingsansvarig, projektledare och samverkanspartners i projekten med huvudsakliga arbetsuppgifter så som;

• Ansvara för administrativt arbete på kansliet som bland annat omfattar förberedelser med Yrkeslandslaget och olika projekt inom verksamheten.
• Koordinera och hjälpa projektledare med administrativt arbete inom de olika projekten.
• Samla in och sammanställa information och dokumentation från övriga i projekten.
• Vara kontaktperson för kansliet och kommunicera med samverkanspartners, sponsorer, skolor och andra intressenter.
• Administrera kallelser och inbjudningar till möten och sammankomster
• Boka resor, boenden och aktiviteter för sammankomster tillsammans med Yrkeslandslaget samt aktiviteter inom ramen för WorldSkills Swedens verksamhet
• Välkomna och ta emot besökare, samt övriga kanslirelaterade uppgifter för att få den dagliga driften att fungera.

I rollen som projektadministratör finns det stort utrymme för att ta egna initiativ och initiera förbättringsmöjligheter, och för rätt person finns det goda möjligheter att på sikt erhålla mer ansvar inom ramarna för projektarbetet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet från administrativt arbete alternativt likande uppgifter, meriterande med erfarenhet från arbete i projektform
• God datorvana sam god kunskap i Microsoft Office programvaror
• Goda kunskapar i svenska såväl som Engelska

För att trivas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och känner dig trygg i sociala situationer. Då WorldSkills Sweden har ett stort kontaktnät med många samarbetspartners interagerar du med olika människor, du räds därmed inte för uppsökande kontakt. Utöver det tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, och säkerställer att dessa blir slutförda i tid samt har en god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Slutligen så motiveras du av att ta egna initiativ, och trivs i en roll där du får arbeta lösningsorienterat vid oförutsedda problem.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Kista
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Admin, administratör, projekt, projektadministratör, projektarbete, yrkes utbildning, support, excel, service, Kista, Stockholm, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6806173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: