Projektadministratör

Länsstyrelsen I Värmlands Län, Social Hållbarhet / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen I Värmlands Län, Social Hållbarhet i Karlstad

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.

Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.

Publiceringsdatum
2023-05-12

Beskrivning
Som projektadministratör kommer du att arbeta på enheten Social hållbarhet som arbetar med myndighetens uppdrag inom till exempel integration, mänskliga rättigheter, jämställdhet, folkhälsa, brottsförebyggande, ANDTS-samordning och mycket annat.

På enheten arbetar 18 personer och vi arbetar i samverkan för att bidra till bästa måluppfyllelse.

Dina arbetsuppgifter
Länsstyrelsen i Värmland är projektägare för projektet Yrkesväg med finansiering från AMIF (Asyl-, Migrations- och Integrationsfonden) och vi söker nu en projektadministratör till vår projektorganisation.

Projekttiden pågår till den 30 juni 2026 och projektets leds av en central styrgrupp. På länsstyrelsen finns ett centralt projektkontor som ansvarar för att koordinera och samordna projektet och utgörs av tre projektkoordinatorer, projektekonom, kommunikatör samt projektadministratör. Projektet genomförs i samverkan med 15 kommuner, både inom och utanför länet, som har lokala styrgrupper och delprojektledare. I projektet finns också flera centrala projektpartners som har i uppdrag att stötta kommunerna i deras utvecklingsarbete.

Projektets målgrupp är tredjelandsmedborgare och syftet är att skapa en tydlig utbildningskedja inom kommunal vuxenutbildning som möjliggör stegförflyttning för målgruppen, samt att skapa bättre förutsättningar för snabbare språkutveckling och progression inom utbildningssystemet. Kommunerna ska också utveckla nya metoder och arbetssätt i arbetet med målgruppen samt utveckla samverkan mellan olika verksamheter både lokalt och mellan kommunerna. Ett av projektets mål är att öka målgruppens anställningsbarhet och matchningsbarhet mot arbete.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat arbete med AMIF-relaterad rapportering och administration, administration av projektets samarbetsyta, diarieföring, attestering av fakturor, beställningar, bokningar och anmälningar till konferenser, samt övrigt stöd till projektkontoret, centrala styrgruppen och projektpartners.

Dina arbetsuppgifter kan komma att uppdateras och kompletteras under projekttiden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med administration samt i projektverksamhet. Erfarenhet av administration i EU-projekt är meriterande, liksom erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.

Du har goda kunskaper i Officeprogrammet och god datorvana i allmänhet. Du är kommunikativ och behärskar svenska språket väl i både tal och skrift och hanterar även det engelska språket.

Meriterande för tjänsten är:

o eftergymnasial utbildning t.ex. inom offentlig förvaltning

o erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning

o erfarenhet av arbete i EU-finansierade projekt.



För att lyckas väl i rollen är det viktigt att god struktur och noggrannhet kännetecknar ditt arbete. Du har också vana av och förmåga att arbeta självständigt. Arbetsuppgifterna kommer att variera och innebär många olika kontaktytor, varför du även behöver visa en hög grad av flexibilitet, ha gott omdöme, vara serviceinriktad och professionell i din roll och i möten. Arbetets karaktär ställer höga krav på förmåga att arbeta i grupp. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation.

Anställningsvillkor
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-3967-2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Värmlands län (org.nr 202100-2395)

Arbetsplats
Länsstyrelsen I Värmlands Län, Social Hållbarhet

Kontakt
Biträdande enhetschef Annika Andersson,
annika.b.andersson@lansstyrelsen.se,010-2247397

Jobbnummer
7769941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen I Värmlands Län, Social Hållbarhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen I Värmlands Län, Social Hållbarhet: