Projektadministratör

Göteborgs stad., Trafikkontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2017-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektadministratör" (publicerad 2018-03-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret i Göteborg

Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden för att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad. Trafikkontoret ansvarar också för stadens färdtjänstverksamhet med uppdrag att erbjuda samhällsbetalda persontransporter med fokus på personer med funktionshinder, med visionen "Den goda resan för ett friare liv". Trafikkontoret har drygt 420 anställda och vi driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.




Publiceringsdatum
2017-12-15

Arbetsuppgifter
Som projektadministratör är uppdraget att tillsammans med utvecklingsledarna delta i och stödja arbetet med att utveckla verksamhet. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar allt från projektadministration, kvalitetssäkring, beredning av underlag, stöd och administration i verksamhetssystem, möteshantering och tidplaner.
Du ansvarar självständigt för dina arbetsuppgifter och du kommer i första hand att arbeta med utvecklingen och förvaltningen av kontorets projektverktyg Antura Projects.
Detta innebär bl a att
• Stödja projektledaren i löpande projektarbete vid införandet av projektsystemet, både administrativt och tekniskt
• Anta rollen som superadministratör för systemet
• Kunna sätta sig in i och förstå beroende mellan olika system och processer/dokument etc.
• Ingå i det stadengemensamma arbetet med införande av projektsystemet

Uppdraget som projektadministratör innehåller även andra kvalificerade administrativa uppgifter som prioriteras i enlighet med kontorets och enhetens övergripande behov av utveckling.


Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom administration, verksamhetsutveckling, kvalitetsstyrning och/eller annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig.

Flerårig erfarenhet från projektadministration och kvalificerat arbete inom verksamhetsutveckling och kvalitetsutveckling, gärna inom en politiskt styrd verksamhet är meriterande liksom erfarenhet av arbete och administration i projektverktyg.

Det är viktigt att du har en förmåga att samarbeta med hög servicekänsla och att du har en god kommunikativ förmåga.

Kännedom och intresse/erfarenhet från samhällsplaneringsområdet är önskvärt

Rekryteringsordningen för Göteborgs Stad har beaktats och omställningsdatabasen har kontrollerats.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare fler annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-07
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0026/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Hagberg 031-368 26 46

Företag
Göteborgs stad., Trafikkontoret

Adress
Göteborgs stad., Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
3857112

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret: