Projekt/Orderadministratör

Siemens Medical Solutions / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Siemens Medical Solutions i Upplands Väsby

Om Siemens
Siemens är ett av världens största företag inom elektronik och elteknik och verkar inom sektorerna Industry, Energy och Healthcare. Företaget har ungefär 400 000 anställda som arbetar med att utveckla och tillverka produkter, utforma och installera system samt erbjuda skräddarsydda lösningar. Omsättningen överstiger 72 miljarder euro. I över 160 år har Siemens stått för innovation, kvalitet och pålitlighet i en internationell verksamhet.
Siemens Medical Solutions är en globalt ledande leverantör av lösningar, produkter och tjänster till sjukvården. Vi erbjuder innovativa, högteknologiska produkter och lösningar inom bland annat radiologi, kardiologi och strålterapi. Vi är också en ledande leverantör av IT-lösningar för sjukvården i Sverige och internationellt.
Siemens satsar på mångfald, varför mångfaldsfrågor har hög strategisk prioritet inom vårt företag.

Publiceringsdatum
2008-12-23

Dina arbetsuppgifter
Siemens AB Healthcare marknadsför, säljer och utför service på Siemens medicintekniska produkter och tjänster på den svenska och finska marknaden. Vi på logistik ansvarar bl. a. för administrativ hantering av anbud, order och kundprojekt.
Som Projekt/Orderadministratör kommer du ingå i Ordergruppen som idag består av fem personer. Arbetet innebär att ta ett totalansvar för administrationen av projekt-, order- och inköpsarbetet för leveranser mot den svenska och delvis den finska markanden. Vårt systemverktyg är SAP R/3 (Spiridon).
I arbetet ingår bl a att ta emot och registrera kundorder, lägga beställningar mot leverantör, fakturera samt att skapa och underhålla projekt i SAP R/3 för att möjliggöra ekonomisk uppföljning av projekten. Du har ett delansvar för att budget för inköpt material hålls i projekten. I det dagliga arbetet har du ha mycket interna kontakter med t.ex. Projektledning, Säljare och Controllers. Externt har du kontakt med leverantörer, men även en del kunder.

Utbildningsbakgrund
Du som söker bör ha en examen inom ekonomi eller administration på gymnasie/högskolenivå och/eller flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du skall ha goda kunskaper i engelska. Det är en stor fördel om du har kunskaper och erfarenhet av SAP R/3.
Som person är du duktig på att organisera och strukturera ditt dagliga arbete. Eftersom du kommer jobba med många affärer samtidigt är det viktigt att kunna hålla ordning och reda, jobba mot deadlines samt att du alltid ser till helheten och slutför dina åtaganden. Du har lätt för att arbeta i grupp samtidigt som du är självgående med god känsla för service.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-01-20
Om det är första gången du söker tjänsten, använd online.
Ansökan sker via företagets webbplats. Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb_538167@siemens.recruitmail.com

Kontakt
Erik Sångberg, orderchef, 08-7307215

Företag
Siemens Medical Solutions

Adress
Siemens Medical Solutions
17195 SOLNA

Kontorsadress
Röntgenvägen 2

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7281000

Jobbnummer
374953

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Siemens Medical Solutions

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Siemens Medical Solutions: