Produktspecialist/Lönespecialist till Hogia i Stenungsund! - Adecco Sweden AB - Administratörsjobb i Stenungsund
Produktspecialist/Lönespecialist till Hogia i Stenungsund!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stenungsund

Har du en bakgrund inom lön i Norge och behärskar norska och svensk i tal och skrift? Är du dessutom kreativ och innovativ som person och drivs av att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete? Då är tjänsten som Produktspecialist/Lönespecialist på Hogia HR Products AB något för dig!

Publiceringsdatum
2017-09-22

Om tjänsten
Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 600 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen idag verksamhet inom tre områden: ekonomi- och affärssystem, personaladministrativa system och transportsystem. Du kommer att arbeta på Hogia HR Products som är ett kundfokuserat bolag där kunder och branschbolag samt partners ska se snabb funktionstillväxt med leveranser av enkla produkter med hög kvalitet som möter kundernas behov inom HR- och lönedomänen. Du kommer att arbeta på deras kontor i Stenungsund och ingår i ett team på 5-7 specialister. Som produktspecialist med inriktning mot den norska marknaden är du ansvarig för att förvalta och kvalitetssäkra Hogias löneprodukt, Hogia Lönn. I din roll kommer du att fungera som länken mellan supporten/myndigheter och utvecklare, så genom kommunikationen kan du omvandla krav från support/norska myndigheter till ärenden som utveckling/test förstår. Målsättningen i rollen är att av externa intressenter betraktas som ledande inom HR domänen. Som produktspecialist kommer du att vara drivande i forum och informationskanaler som stödjer denna målsättning. Exempel på andra arbetsuppgifter är:

* bevaka norska lagändringar som har konsekvenser för ett norskt lönesystem
* nära samarbete med utveckling och test
* ansvara för att driva utvecklingen och anpassningen av Smart Lön för den norska marknaden
* agera ambassadör för kompetensspridning inom HR området både internt och externt

Om dig
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet inom lön i Norge och är insatt i norska lönehanteringsrutiner och dess kopplingar till norska myndigheter. Vidare behärskar du norska och svenska i tal och skrift. Du är kreativ och innovativ och har förmågan att omvandla det till konkreta handlingar samt drivs av att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete. Det är en stor fördel om du har ett intresse för teknik då tjänsten innebär ett nära samarbete med utveckling och test. Det här är ett jobb för dig som är självständig, drivande, nyfiken, nytänkande samt nätverkande och en teamplayer.

Viktigt för tjänsten är:

* Minst 1 erfarenhet inom lön i Norge
* norska och svenska i tal och skrift
* är drivande och självständig
* är kommunikativ och informativ

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Produktspecialist/Lönespecialist är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Det är ett löpande behov som vi inte ser något slutdatum på i dagsläget. För rätt person finns stora möjligheter till en direkt anställning hos Hogia HR Products AB.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vardagar

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3714611

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: