Produktionsplanerare till Bodén & Lindeberg - Vilken möjlighet!

The Place AB / Inköpar- och marknadsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Place AB i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Bodén & Lindeberg är en av Nordens ledande importörer av kolonialvaror såsom nötter, mandel, choklad, kakao, kryddor, fröer, torkad frukt, socker m.m. till bageri-, konfektyr- och livsmedelsindustrin samt bageri- och restauranggrossister i Norden och Baltikum. Vår styrka är att få fram produkter från jordens alla hörn med högsta kvalitet till bästa pris. Vi har även egen produktion av kryddor och förpackningar till bageri- och livsmedelsindustri. Vi kan producera kundspecifika blandningar och förpackningsstorlekar. Produkterna förvaras i och levereras från våra egna torr-, krydd- och kyllager vilket gör att vi kan upprätthålla en hög servicenivå och leveranssäkerhet. Vi omsätter cirka 320 miljoner kronor (2018) och är 30 anställda.

Tjänsten
Vi söker för rekrytering till Boden & Lindeberg en erfaren produktionsplanerare som kan och vill komma igång och kan vara operativ snabbt. Detta är ett konsultuppdrag som efter sex månader övergår till fast anställning hos vår spännande kund! Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Rollen
I rollen som produktionsplanerare är ditt ansvar att säkerställa att produktionen genomförs så kostnadseffektivt som möjligt och att produktionskapaciteten nyttjas på effektivast möjliga sätt. Detta gör du självständigt men i nära samarbete med alla funktioner på företaget. Hos Boden & Lindberg får du möjlighet att arbeta på ett företag som präglas av handelsmannaskap, korta beslutsvägar och en familjär anda. Du får stora möjligheter att påverka och vara en del av den trevliga och varma företagskultur som råder på bolaget. På det trivsamma kontoret i Arninge, Täby arbetar idag 15 personer + 15 personer i lager/produktion. Som anställd på Boden och Lindeberg får du en rad förmåner som bland annat flextid, möjlighet att arbeta hemifrån och gratis parkering.

Publiceringsdatum
2019-10-25

Dina arbetsuppgifter
Rollen som produktionsplanerare är bred och du har bland annat följande arbetsuppgifter:

* Prognos av materialbehov och förbereda produktionsplanering
* Planera produktionen
* Upphandla leverantörsavtal
* Skicka leveransinstruktioner, registrera avrop, fakturahantering m.m.
* Lageravstämningar
* Uppdatera och följa upp logistiknyckeltal
* Delaktig i projekt och förbättringsarbeten

Vem är du?
Du kanske har en utbildning inom logistik/inköp/ekonomi men det viktigaste är att du har förståelse för produktion och tidigare erfarenhet som produktionsplanerare. Du har även erfarenhet av avtalsförhandling, operativt varuflödesarbete samt leverantörskontakter, gärna inom handel. Företaget kommer under nästa år genomföra ett systembyte och det är en stor fördel om du har god systemvana. Du kanske till och med tycker det är roligt och spännande med system och systembyten och då kan du gärna få vara en nyckelspelare gällande detta.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att kommunicera verbalt och i skrift med olika kulturer och människor på olika nivåer. Du är driven, engagerad och entusiasmerande. Andra egenskaper som är viktiga är att du är strukturerad, analytisk, konsekvent och affärsmässig. Du har även lätt för att skapa förtroende, är en lagspelare och har personlig integritet.

Känner du igen dig? Varmt välkommen med din ansökan eller kontakta mig så berättar jag gärna mer!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
The Place AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Place AB (org.nr 556340-2758), http://www.placerapersonal.se

Arbetsplats
Placera Personal AB

Jobbnummer
4881722

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Place AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Place AB: