Produktägare till Vehicle Service Information (YS)

Scania CV AB / Datajobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.Som en del av transformationen pågår det en spännande utveckling av våra tjänster för servicemarknad. För att våra kunders verksamhet ska vara lönsam över tid krävs att deras fordonsflotta är tillgänglig och effektiv för att skapa värde i deras affär. Därför måste serviceinformationen för lastbilar, bussar och motorer vara korrekt, uppdaterad och lättillgänglig. Vi i gruppen "Development & IT Coordination - Repair, Parts & Maintenance" ser till att förutsättningarna för det finns.

Vi behöver kunna skala upp vår och andras systemutveckling som är beroende av servicemarknads-information. En del i den resan är att förbättra arkitekturen och integrationsmönster för vår reparations-, reservdels- och underhållsinformation. Vi behöver också göra vår information mer tillgänglig, till exempel för BI-lösningar. Med andra ord behöver vi kunna paketera och leverera vår information på ett bättre sätt än idag. Därför vill vi stärka vårt team med en produktägare som ska leda och koordinera förändringen.

I rollen kommer du tillsammans med lösnings- och systemarkitekter att ansvara för att arbeta fram strategi, mål och en plan för förändringen och att driva arbetet med att leverera dessa.

Publiceringsdatum
2023-01-20

Arbetsuppgifter
Huvudfokus i ditt arbete kommer att vara följande, men inte begränsas till:

• Samla in kund- och verksamhetsbehov för att säkerställa att vår lösning uppfyller behoven
• Driva arbetet med att se över nuvarande arkitektur och konsumtionsmönster utifrån Scanias IT strategi & YS strategi
• Tillsammans med arkitekter inom YS och Scania IT, ta fram mål-arkitektur och plan
• Leda förändringsarbetet från vår nuvarande systemarkitektur till den nya
• Säkerställa att lösningen gör vår serviceinformation lätt att konsumera och förändra
• Vara produktägare för delar av befintliga och nya Vehicle Service Information (VSI) tjänster

Din profil

Du har ett stort intresse och en akademisk utbildning inom området. Du har också mer än fem års arbetslivserfarenhet i relevant eller liknande roll och känner dig bekväm att leda andra genom förändring. Du är prestigelös och har förmågan att skapa goda arbetsrelationer. Du kan se både helhet och detaljer i ditt arbete med att beskriva behov och lösning och tappar inte ditt driv vid eventuella bakslag. Att konstruktivt utmana krav och balansera dessa mot helhetslösning är naturligt för dig. För att lyckas i uppdraget så är det viktigt att du är kommunikativ, strukturerad, bra på att dokumentera och förankra ditt arbete.

Vi värdesätter personliga egenskaper högt och vill att du är en lagspelare som har förmågan att inspirera andra till att arbeta i gemensam riktning. Ditt driv och engagemang gör att du och de du leder får saker att hända!

För den här rollen kan det förekomma bakgrundskontroller.

För mer information:

Erik Malmkvist, Head of Development & IT Coordination - 0705353192

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976), https://www.scania.com

Arbetsplats
Scania

Jobbnummer
7366247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: