Produktägare Dynamics CRM

Hogia Service AB / Datajobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Hogia Service AB är ett centralt bolag inom Hogia-gruppen där fokus är att tillhandahålla service åt de andra 27 Hogiabolagen.

Inom Hogia Service AB finns verksamhetsområde Facility Management, som består av 30 medarbetare som bland annat ansvarar för leverans av interna IT-tjänster. Dessa innefattar allt från telefoni, datorer, lagring, nätverk till utveckling och förvaltning av Hogias kundvårdssystem Dynamics CRM.

Vi är ett team på 7 personer som arbetar med utveckling och förvaltning av Hogias kundvårdssystem MS Dynamics CRM Online. I teamet ingår även utvecklare som är delaktiga i utvecklingen av Hogias CMS-system baserat på Sitecore. Teamet har ett bra samarbete och vi arbetar enligt scrum-metodik. Vi söker nu en produktägare som även ska vara ansvarig för teamet.

Publiceringsdatum
2018-06-28

Om tjänsten
Som produktägare och ansvarig för Hogia Dynamics CRM:s utveckling är det din uppgift att lyssna av verksamhetens behov, prioritera och slutligen bestämma en inriktning kring vad som skall införas i form av helt nya funktioner samt förändring och löpande underhåll av befintlig funktionalitet. Hela tiden med förståelse för att det är gemensamma processer och att dessa ska fungera för samtliga bolag. Det innebär att vara lyhörd för vad marknaden, säljkanalerna och användarna efterfrågar samt att hålla sig à jour med vad som händer inom området kundvårdssystem på marknaden.

Då Dynamics CRM är ett centralt system inom Hogia-gruppen innebär det att det finns många integrationer till andra system. Det är stor dynamik i önskemål och behov. Som produktägare är det din uppgift att upprätthålla och utveckla integrationer så att vi tillgodoser verksamhetens behov.

Det är en viktig och spännande roll där man får vara med i navet på både ett strategiskt och operativt sätt, för att bidra till att skapa lönsamma relationer till befintliga kunder och öka chanserna för nya affärsmöjligheter för Hogia-gruppen.

Vem söker vi?

Vi tror att du har en bakgrund inom tex systemutveckling eller projektledning. Du har en god förankring inom sälj- och supportrelaterat arbete likväl konsultarbete - alla med kundrelationer som gemensam nämnare. Förståelse för dessa professioner och hur IT-system kan skapa affärsnytta är viktigt.

Du ska tycka om att vara ute i verksamheterna för att på så sätt fånga upp behov, informera om möjligheter och skapa goda relationer med verksamhetsansvariga.

Som person behöver du vara lyhörd, prestigelös, social och självständig samt tycka om tekniska utmaningar. Du har vidare en förmåga att kunna övertyga och motivera andra både i tal och skrift.

Det är viktigt att man förstår och vågar ta rollen som produktägare för ett verksamhetskritiskt system fullt ut. Du behöver därför vara en trygg person som på ett lyssnande och ödmjukt sätt för en dialog med verksamheten, samtidigt är det lika viktigt att kunna prioritera och våga ta beslut.

Låter detta som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan och få chansen att bli en del av härligt gäng på vårt fina kontor precis intill havet.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relationen till våra medarbetare och kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi arbetar som ett team där alla har tydliga ansvarsområden, vågar ta för?sig men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt.

Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 650 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa?

Välkommen in med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Kika gärna på filmen:?Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

P.S.?Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från sociala aktiviteter.?Bland annat har vi en egen löparklubb,?Hogia Running Club,?en egen kör, "In Voice",?och en egen konstförening som anordnar utställningar och konstlotterier.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-19
Ange följande referens när du ansöker: 2018/58
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Hertin, Talent Acquisition Specialist 0303-667 92

Företag
Hogia Service AB

Adress
Hogia Service AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
4227830

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: