Produkt- och säljsupportmedarbetare 2nd line

Proffice Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Produkt- & säljsupportmedarbetare 2nd line
ASSA ABLOY är världsledande inom lås- och dörrlösningar

ASSA ABLOYs vision är att vara den mest innovativa leverantören av totala lås- och dörrlösningar för att kunna leverera bekymmersfria, trygga och väldesignade säkerhetslösningar som ger ett verkligt mervärde till kunderna. ASSA ABLOY finns representerat över hela världen, på både mogna och nya marknader, med ledande positioner i större delen av Europa, Nordamerika, Asien, Australien. I det snabbväxande området för elektromekaniska säkerhetslösningar har koncernen en ledande ställning inom till exempel passerkontroll, identifiering, entréautomatik och hotellsäkerhet. Sedan ASSA ABLOY bildades 1994 har koncernen utvecklats från ett regionalt bolag till en internationell koncern. Som världens ledande låskoncern erbjuder ASSA ABLOY ett mer komplett produktutbud för lås- och dörrlösningar än något annat företag på marknaden.

Yale Skandinavien är en snabbt växande affärsenhet inom ASSA ABLOY Skandinavien. Ambitionen är att bli ett ledande varumärke för elektroniska trygghetsprodukter i hemmet. Vi söker nu en kollega till vårt Skandinaviska team som vill vara med på denna resa!

Läs mer om oss och våra produkter på www.yale.se [ http://www.yale.se/ ]

Om rollen

Som produkt- och säljsupportmedarbetare kommer du att driva arbetet för att Yale ska leverera förstklassig support 2nd line i produktfrågor mot våra kunder/återförsäljare och konsumenter. I det dagliga arbetet kommer du även stödja vår säljorganisation och kunder med produktinformation och vara med i utbildningar i Skandinavien och vidareutveckla kundupplevelsen både hos våra kunder/återförsäljare och hos konsumenterna.

Halva tiden läggs på traditionell 2nd line support och andra halvan kommer du att stötta KAM och säljare med produktfrågor och utbildningar. Exempel på sådana uppgifter är att vara med på utbildningar, koordinera butiksaktiviteter och kundfrågor.

Exempel på arbetsuppgifter

• Stötta 1st linesupporten
• Samla upp frågor i 1st line och koordinera ärenden
• Uppdatera FAQ
• Lösa ärenden genom teoretiska analyser, simulering och egna tester
• Ordna externa och interna produktutbildningar
• Utveckla och komma med förbättringsförslag vad gäller kundstöd och supportrutiner

I rollen som produkt- och säljsupportmedarbetare blir man "spindeln i nätet" och kommer att samla information från flera olika håll inom organisationen.

Publiceringsdatum
2016-06-23

Profil
Du som söker har några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll och det är meriterande med erfarenhet av att ha jobbat med slutanvändarnära produkter. Du har minst godkänt gymnasium, gärna med teknisk inriktning. Dina IT-kunskaper, med fokus på mjukvara, är mycket goda. Du har ett stort tekniskt intresse och har erfarenhet av att jobba med kundsupport.

Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna. För att du ska vara framgångsrik i rollen som produkt- och säljsupportmedarbetare måste du ha god förmåga att förmedla kunskap till andra, vara kundinriktad och hjälpsam. Du måste också vara noggrann och strukturerad då det är viktigt att följa upp förfrågningar och skaffa sig en samlad bild exempelvis till att skapa FAQ. Vidare är du social som person och har en god samarbetsförmåga.

Du har en stark känsla av eget ansvar då arbetet stundtals kan vara krävande och du måste kunna driva arbetet självständigt och kunna prioritera bland arbetsuppgifter. Du har god kommunikationsförmåga samt talar och skriver bra både på svenska och på engelska. Övriga skandinaviska språkkunskaper är meriterande då du arbetar både med norsk- och dansktalande medarbetare.

Resor inom Skandinavien ingår som del av arbetet.

Tjänsten är placerad i Stockholm eller Eskilstuna. Som supportmedarbetare rapporterar du till Business Unit Manager Yale Skandinavien. Tjänsten är placerad med supportteamet under ledning av chefen för Tjänster & Support på ASSA AB.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Maria Walde, 073-343 41 58. Vi ser fram emot din ansökan via www.proffice.se senast den 13 juli 2016.

Uppdragsgivare: ASSA, Yale Skandinavien

Ort: Eskilstuna eller Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-13
Ange följande referens när du ansöker: 200944912
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Walde maria.walde@proffice.se

Företag
Proffice Sverige AB

Adress
Proffice Sverige AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
2922729

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB: