Produkt- och kundservicesamordnare

Prettyworks AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Prettyworks AB i Stockholm

Är du vår nya produkt- och kundservicesamordnare?
Vill du arbeta i ett globalt designföretag inom e-handel med visionen att inspirera till ett mer hållbart sätt att konsumera inredning på? Brinner du för att hjälpa människor och att skapa struktur? Älskar du inredning? Då är du kanske vår nya stjärna!
Nu söker vi på Prettypegs en strukturerad, serviceorienterad och självgående person till en samordnande roll med fokus på att säkerställa att vi har våra produkter i lager och att våra kunder får förstklassig service.
Om Prettypegs
Prettypegs grundades i Sverige 2012 med visionen att inspirera så många som möjligt att personifiera och förlänga livet på sin IKEA-möbel. Idag är Prettypegs en global e-handel och säljer sina utbytbara möbelben, knoppar och fronter över hela världen. På huvudkontoret i Stockholm är vi 5 personer som jobbar med produktutveckling, sälj- och marknadsföring.
Om rollen
Rollen är bred och omväxlande där du växlar mellan produktadministration och kundservice med balansen att kontinuerligt förbättra processer och rutiner.
Som produktsamordnare säkerställer du att inköp av olika produkter görs i rätt tid hos våra leverantörer runt om i världen. Målet är att varje enskild kund får rätt produkt i rätt tid, utan att vi bygger onödiga lager. Eftersom vi har över 500 produkter i vårt sortiment kräver rollen stor förmåga att planera arbetet på ett metodiskt sätt och att hitta resurseffektiva lösningar. Du har också nära samarbete med vårt lager (3PL) utanför Stockholm. Vidare ser du till att hemsidan är uppdaterad med nödvändig och inspirerande information såsom produkttexter, bilder och annan information.
I kundservicerollen ansvarar du för att våra svenska kunder får rätt information och hjälper dem i olika frågor - allt från att agera smakråd till att hantera klagomål. Främst hjälper du våra privatkunder men servar även våra större B2B-kunder. Arbetet sker främst via e-mail men även på vårt kundforum, via telefon och i sociala kanaler såsom Instagram och Facebook. I dagsläget har vi en person som jobbar med kundtjänst från Filippinerna som du kommer att samarbeta med.
Utöver detta kommer du även att arbeta med företagets interna processer och delta i förbättringsarbete.
Vi söker dig som
Trivs i en bred och omväxlande roll där du får ta stort eget ansvar för att se till att våra produkter finns i lager och att våra kunder får den hjälp och information de behöver. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, men självklart har du ett par års erfarenhet av en eller flera av ovan nämnda arbetsuppgifter.
Minimum ett års erfarenhet av kundservice, produktadministration eller inköp.
Du har goda datakunskaper och är en van användare av olika program och affärssystem.
Du har lätt för att uttrycka dig i skrift och är flytande i både svenska och engelska. Tyska eller franska är meriterande.
Utbildning: Eftergymnasial utbildning såsom högskola eller yrkeshögskola är meriterande men inget krav. Viktigast är att du har rätt inställning och förmåga att snabbt lära dig nytt.

Som person är du serviceinriktad, självgående och går igång på att lösa problem. Du har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och trivs med att ha många kontaktytor och kan hantera många olika uppgifter parallellt. Du trivs lika bra med att självständigt driva ditt arbete framåt som att samarbeta med dina kollegor. Du är noggrann, nyfiken, prestigelös och har en vilja att utvecklas.
Vi erbjuder dig
En utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter i en passionerad och entreprenörsdriven verksamhet med kontor i centrala Stockholm.
På Prettypegs bygger vi vår kultur på prestigelöshet, nyfikenhet och framåtanda. Alla är lika viktiga hos oss och vi eftersträvar att växa som ett team. Vi har kul ihop och samtidigt som det är ett högt tempo där man får ta stort eget ansvar, värnar vi om en balans och uppmuntrar till träning på arbetstid två gånger i veckan.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst och avser heltid med start omgående.

Publiceringsdatum
2021-12-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-27

Adress
Prettyworks AB
Sibyllegatan 40
11443 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Prettyworks AB (org.nr 556882-6480)
Sibyllegatan 40 (visa karta)
114 43  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: jana@prettypegs.com

Jobbnummer
6214035

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Prettyworks AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Prettyworks AB: