Produkt- och inköpsansvarig till företag i Bromma

Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Tjänsten
Vår kund utvecklar, tillverkar och marknadsför olika varumärken inom sitt område som säljs via återförsäljare i hela Norden. Tjänsten är ett vikariat på heltid tom januari där du kommer att anställas som konsult på Placera Personal med goda möjligheter till förlängning. Start omgående.

Ansvarsområden

• Produktområdets sortimentsutveckling, varuleverantörer, inköp, avtal och leverantörsarbete
• Produktområdets prissättning, försäljningsmarginaler och bonusar
• Minimera kapitalkostnaden med hänsyn till krav på servicegrad för ett givet sortiment.
• Leveransbevakning , fakturakontroll, prisuppdateringar samt registerupplägg av artiklar och leverantörer

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Tillsammans med teamledare/affärsområdeschef på Distribution samt övriga teammedlemmar utveckla ett konkurrenskraftigt sortiment
• Vara stöd i leverantörsförhandlingar och i leverantörskontakter och externa samarbeten.
• Implementera nya varuområden enligt plan.
• Säkerställa högsta möjliga lönsamhet för sina produktområden - optimera inköpspriser, leverantörsavtal och inköpsbonusar m.m.
• Underhåll av produktsortiment, information och artikeldata.
• Prisunderhåll.
• Vara stöd till säljorganisationen/kundservice i produktfrågor m.m.
• Stötta teamledare/affärsområdeschef Distribution med framtagning av kampanjer.
• Lägga beställningar till leverantörer och leveransbevaka till hemkomst.
• Priskontroll och kontering av leverantörsfakturor.
• Registrera av team ledare/AO godkända prisändringar från leverantör.
• Leveransinformation till kunde och säljavdelning.
• Tillsammans med lagret påverka leverantörer att märka och packa god för att förenkla mottagning och infackning på lager.

I rollen som Produkt- och inköpsansvarig krävs att du är drivande och resultatorienterad. Vidare har du god ekonomisk förståelse och känsla för affärer. Språkmässigt har du lätt att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi ser också att du har god administrativ förmåga.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag / Heltid / Start omgående till och med januari med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2016-09-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-23
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Hellsén 0858622719

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3065399

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: